Zoeken Vraag het forum

Oogklachten/wiebelen ogen draaierig bij GESLOTEN ogen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anso

Hallo, wie herkent deze klachten?

Kno,oogarts,neuroloog en heel wat therpeuten gezien zonder resultaat. Heb onderstaande nu 1 jaar en dit belemmerd mij enorm.

Wanneer ik mn ogen sluit dan voelt het alsof mijn ogen alle kanten draaien en trillen. Visueel ben ik erg duizelig. Ook heb ik dan een trillend gezichtsveld en zie ik tig patronen heen en weer schieten. Mijn hoofd voelt ook enorm beknellend aan. Ik heb dit probleem alleen als ik mijn ogen sluit. Ik kan hierdoor slecht slapen. Het maakt overigens niet uit of het ochtend middag avond is.

7 reacties
    Reageren
    Anso

Aanvulling

Ik heb ook andere oogklachten maar weet niet of dit komt door bovengenoemde.
    24/7 branderige ogen, pijnlijke ogen. Tig druppels geprobeerd zonder resultaat. Voelen kurkdroog aan maar zijn niet droog.
    Lichtgevoel, kan slecht tegen schermen en licht.
    Visuele duizeligheid vij bijvoorbeeld scrollen schermen.
    Het gevoel alsof ik scheel kijk en enorme druk in mijn ogen en voorhoofd als ik bijvoorbeeld snel om mij heen kijk of tv kijk.
    Knellende drukkend gevoel hoofd
    Niet helder gevoel in mn hoofd, soms het gevoel alsof ik wegval.

Reageren
    Anso

Niemand?

Reageren
    Roan

Hoi Anso,

Precies alles wat jij beschrijft heb ik ook last van. Heb je al enig idee wat het is, en hoe het verholpen kan worden?

Reageren
    Sara

Ik heb wanneer ik mijn ogen sluit last van draaiende ogen die schuren.
    Alsof er zand in mijn ogen zit wanneer ik ze sluit.

Reageren
    John (moderator)

Ga dan eens met de klacht naar de huisarts en laat naar de ogen kijken. Het is moeilijk om daar zo iets over te zeggen

Reageren
    Mink

Hooikoorts, bloemen of planten in huis, of allergie (stuivende kattenbakvulling) kunnen geïrriteerde ogen veroorzaken. Voor hooikoorts bestaan antihistamine tabletjes. Als je er zelf niet achterkomt wat t kan zijn, wacht niet te lang en ga naar huisarts en laat dan ook je schildklier checken. Ook kan je bij opticien je oogdruk laten meten.

Reageren
    Mink

En te vaak en te lang naar beeldschermpjes staren ( scrollen, games, tekstberichten..) is heel uitputtend tot zelfs schadelijk voor ogen.

Reageren
Reageer op: Oogklachten/wiebelen ogen draaierig bij GESLOTEN ogen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.