- Robin7 november 2022 om 14:31
Hoi,
Ik heb nu sinds een maand ongeveer last van het gevoel alsof mijn hersenen niet optimaal werken. Zelf omschrijf ik het alsof ze op 70/80% werken.
Als iemand mij een vraag stelt kan ik soms met moeite op een antwoord komen. Soms heb ik middenin een verhaal dat ik compleet de draad kwijtraak met wat ik nou eigenlijk aan het vertellen ben. Ik verspreek mijzelf ook af en toe (voorbeeld: zonnebloem ipv zonnebril zeggen). Soms kan ik ook niet op woorden komen. Dit zijn dan geen alledaagse woorden, maar wel woorden waarvan je zegt dit zou ik moeten weten (voorbeeld: afzuigkap). Nu heb ik soms ook een verdoofd gevoel aan de linkerkant van mijn gezicht. Dit gevoel komt en gaat.Ik ben een man, 26 jaar en heb wel last van hypochondrie al een aantal jaar. Hier ervaar ik veel stress van. De huisarts zei dat het een “vol hoofd” kan zijn, maar voor mijn gevoel komt er geen verandering in en lijkt het soms erger te worden. Ik probeer het los te laten, maar vind dit lastig omdat er wel daadwerkelijke klachten zijn die ik dagelijks ervaar. Door de hypochondrie denk ik gelijk aan een hersentumor.
Heeft iemand advies hoe hiermee om te gaan of wat het kan zijn?
4 reactiesReagerenAlias7 november 2022 om 15:31Langdurige stress geeft dit soort burnout achtige klachten. Goed om ermee aan de slag te gaan, en je brein weer tot rust te gaan brengen.
Soms duurt het lang voordat je klachten verbeteren, ook als je al beter met stress omgaat. In feite heeft je lichaam hier best wat last van gehad. Maar met een verandering in je omgang met stress kan het over een tijdje langzaamaan verbeteren.
Ga je zo door, dan wordt herstel steeds moeilijker en neemt dat ook veel langer. Er verandert sowiedo niets als jij dit niet verandert.
ReagerenCatootje14 november 2022 om 08:26Zou kijken naar voedingspatroon. Snelle suikers mijden. Verder advies orthomoleculair therapeut vragen.
ReagerenRobin13 december 2022 om 10:53Hallo,
Ik ga nu al een tijdje aan de slag hiermee. Ik probeer mijn stress niveau zo laag mogelijk te houden. Af en toe een uitschieter door de hypochondrie.
Ik merk nog wel dat ik mij vaker dan eerst verspreek en een stukje informatieverwerking heb ik moeite mee. Vooral wanneer iemand een vraag stelt.
Heeft iemand nog tips hoe ik herstel kan bevorderen en hoe lang herstel van zoiets duurt? Moet ik aan een paar weken of echt meerdere maanden denken?
Alvast bedankt!
ReagerenLennart23 december 2022 om 20:47- Ik heb exact hetzelfde, een dof gevoel aan de zijkant van mijn hoofd en allerlei bewustzijnsklachten