Zoeken Vraag het forum

Slapende ledematen ‘s nachts

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Naas

Vannacht werd ik twee keer wakker met slapende ledematen, maar toen ik deze schudde leek /verdween het slapende gevoel te verdwijnen. Iemand een idee??? Eng dit!

12 reacties
    Reageren
    Lumle

Hi Naas, dat is niets om je zorgen om te maken. Kijk eens naar matras reclames. Het is heel normaal, je hebt gewoon een keer toevallig zo gelegen dat iets een beetje afgeklemd was. Zodra je anders gaat liggen of bijvoorbeeld de arm in kwestie schudt, dan gaat het weer over. Overdag kan hetzelfde gebeuren.

Als het vaak optreedt en niet weg gaat na een tijdje bewegen kun je er je huisarts of een fysiotherapeut naar laten kijken. Misschien dat er in je nek iets vast zit. Maar wat jij beschrijft klinkt als heel normaal.

Reageren
    Naas

Ik hoop dat u gelijk heeft. Bedankt voor uw snelle reactie.

Reageren
    Naas

Ik had namelijk het gevoel alsof mijn hele lichaam sliep, zo’n raar en eng gevoel. Na schudden van de handen verdween het, gelukkig.i

Reageren
    Naas

@ Lumle, wat zou er vast kunnen zitten in mijn nek?
    En, zou dit niet een voorteken van bijvoorbeeld een zenuwziekte kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Verkeerd gelegen dus

Reageren
    Johanna

Klinkt als slaapverlamming. Of heb ik dat verkeerd, @ John (moderator)?

Reageren
    Lumle

Nee, omdat het gelijk weer weg ging komt het duidelijk door verkeerd liggen.

Reageren
    John (moderator)

Bij slaapverlamming heb je geen “slapende” ledematen, maar kun je gewoon niet bewegen. Dus nee doet mij zeker niet denken aan slaapverlamming

Reageren
    Naas

Bedankt voor de reacties. En wat als je in de nacht wakker wordt en je hele lichaam slaapt, en bij het schudden van je ledematen alles weer normaal is??

Reageren
    John (moderator)

Als het echt je hele lichaam is, moet je daarmee naar de huisarts gaan

Reageren
    Naas

Dat klinkt niet best en geruststellend..

Reageren
    John (moderator)

Dat veroorzaak je zelf.

Je begint met: Vannacht werd ik twee keer wakker met slapende ledematen, maar toen ik deze schudde leek /verdween het slapende gevoel te verdwijnen. Slapende ledematen dus

Daarna ga je vragen stellen over als het hele lichaam slaapt..en als je dan met je handen schud gaat het over…   Het was dus niet je hele lichaam, want dat gaat dan niet over met handen schudden.  Slapende ledematen kun je hebben door een slechte houding of een slechte matras.

Reageren
Reageer op: Slapende ledematen ‘s nachts
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.