Zoeken Vraag het forum

Tintelingen hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rosalia

Hoi

Ik heb een vraagje. Ik heb soms last van een jeukende, tintelende hoofdhuid. Nu heb ik momenteel een hoofd vol snot en druk op mijn sinussen. Daarnaast heb ik ook haar extensions die strak zijn ingevlochten. Het is een jeuk en als ik krab voelt het alsof ik kippenvel op mijn hoofdhuid krijg. Een hele vreemde sensatie. Zou dit kunnen komen door de voorhoofdsholte ontsteking of extensions? Ik ben als de dood voor MS of ALS en met tintelingen etc ben ik daar snel bang voor..

Groetjes Rosalia

17 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zal dan toch van de extensions zijn

Reageren
    Rosalia

Ja? Kan het niet van de verkoudheid zijn ook? Het trekt nu ook door naar m’n nek en arm soms.. kan dat dan ook van de extensions zijn?

Reageren
    John (moderator)

Verkoudheid zou ook kunnen

Reageren
    Rosalia

Het is nog steeds niet over.. wordt erger als ik lig door de druk van de bijholteontsteking ontsteking.. is het niet gevaarlijk?

Reageren
    John (moderator)

Nee, maar wel vervelend natuurlijk. Je zou kunnen stomen. Of met de klachten naar de huisarts gaan

Reageren
    Rosalia

De vreemde sensatie op de huid trekt nu als ik lig zelfs door naar mijn bovenbeen.. en ook de rechterarm aan de buitenkant.. Kan dat nog steeds allemaal zijn door de voorhoofdsholte ontsteking? Het is zo’n raar gevoel. Ik kan wel gewoon alles bewegen maar de huid voelt gek.. alsof ik kippenvel krijg.. ik vind het zo eng.. als ik dit Google staat er overal mogelijk MS.. ik kan me haast niet voorstellen dat het iets anders is..

Reageren
    John (moderator)
    Rosalia

Ik scoor 72..

Reageren
    John (moderator)

Dan is het wel duidelijk waar je klachten vandaan komen. Heb je een angststoornis?

Reageren
    Rosalia

Ik ben meerdere keren behandeld voor een hypochrondrische angststoornis ja.. als er iets een beetje raar voelt aan mijn lijf gaat er een alarm af en ga ik me er compleet op focussen..

Reageren
    John (moderator)

Buiten de klachten van voorhoofdsholteontsteking en de extensions die te strak zijn ingevlochten, heb je dus vooral last van hyperventilatie.

Reageren
    Rosalia

Hoi John

Ik heb weer zitten googelen want ik heb bijna elke avond tintelingen in mijn ledematen, handen en voeten. Het is erg vervelend en dus vooral als ik ‘s avonds eindelijk op de bank zit na een lange dag. Ik las net dat tintelingen in handen en voeten die door trekken naar de rest van het lichaam een teken van ms kunnen zijn. Zeker als het vooral ‘s avonds of ‘s nachts is. De dokter vindt het elke keer niet nodig om me door te verwijzen naar de neuroloog omdat ik elke keer door het standaard neurologisch onderzoek heen kom maar denk je niet dat ik een keer een mri moet laten maken.. als het chronische hyperventilatie is heb ik het toch ook overdag?

Reageren
    John (moderator)

Het heeft toch alles te maken met stress/angst en spanningen. Je moet dringend stoppen met de gegoogle.

Reageren
    Rosalia

Even een vraagje. Kan je tintelingen hebben omdat je slecht doorbloed bent? Ik heb gewoon dagelijks ergens in mijn lijf tintelingen. Benen, knieën, armen, handen voeten en zelfs in m’n tong. Ik geloof best dat het ook spanning is maar soms ben ik echt niet angstig en dan komen ze toch.. als ik dan ga staan of lopen of yoga ga doen gaat het even weg maar zodra ik ga zitten komen ze weer.. kan dat iets te maken hebben met doorbloeding?

Reageren
Reageer op: Tintelingen hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.