- Zenuting17 december 2016 om 17:51
Ik heb al twee maanden last van een tinteling zo ongeveer waar de neusholte (links) en traanbuis zich bevinden.
De dokter zei dat het iets met zenuwen was, verder kreeg ik neusspray mee, omdat me neusslijmvliezen geirriteerd waren, nu wat minder. Deze tinteling voel ik alleen als ik een bepaalde plek bovenop mijn hoofd links aanraak. En ik voel het constant na het aanraken van deze plek. Dus hoofd aanraken op die plek geeft reactie van tinteling bij neusholte.
Opvallend is dat deze klachten begonnen zijn na het afmaken van een antibioticakuur voor blaasontsteking. Daarvoor had ik een dichte buis van eustachius (links) en kon ik niet klaren. Ook had ik last van oorsuizen aan linkeroor. Al deze klachten zijn verdwenen na het antibiotica kuurtje, maar toen begon de tinteling.
Verder merk ik dat de bloedvaten op de handen vaak vernauwen. Ik heb vaak last van koude aanvallen vooral tussen schouderbladen en rug.
Om het lijstje compleet te maken. Ik heb vaak last van angstaanvallen na overlijden van vader 3,5 maand terug en paar keer paniekaanvallen gehad met hyperventilatie. En heel veel spierspanning nek en schouders.
Ik heb veel gevonden over zenuwen. En het kan wel kloppen dat de plek die ik aanraak contact heeft met de neusholte misschien de deielingzenuw. Ik snap alleen de klacht niet. En heeft dit verband met onwillekeurige zenuwstelsel en vernauwingen van slagaders? Of een zenuwbeknelling?
Herkent iemand dit?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 december 2016 om 18:51Deze tinteling voel ik alleen als ik een bepaalde plek bovenop mijn hoofd links aanraak. Dit zijn klachten die heel goed door een zenuw irritatie of ontsteking veroorzaakt kunnen worden. De overige klachten worden volgens mij toch vooral door stress/spanningen en hyperventilatie veroorzaakt.
ReagerenZenuting17 december 2016 om 20:28Bedankt voor uw reactie Tandor. Kan het zijn dat de zenuw geirriteerd is door de geirriteerde neusslijmvliezen?
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2016 om 21:26Dat is niet zo voor de hand liggend
Reageren