- Anoniem198729 november 2021 om 16:41
Hoi, ik heb een vraag. Ik heb sinds een aantal maanden last van klachten in mijn aangezicht aan 1 kant. Ik heb een tijdje met mijn hand/knokkels in mijn gezicht geslapen en toen zijn de klachten begonnen met vooral pijn in de wang, op een geveven begon er ook een spiertje onder mijn oog te trillen. Naar de huisarts geweest en die geeft aan dat mijn aangezichtszenuw geïrriteerd/beschadigd is en dat heel lang kan duren voordat dit betert.. nu een aantal maanden verder en soms zijn de klachten weg en soms na een aantal dagen weer een raar gevoel in mijn gezicht ( soort verdoofd en met momenten tintelingen) Lijkt soms ook wat door te trekken naar de zijkant van mijn schedel. Al met al weet ik waar de klachten vandaan komen, maar het belemmerd mij echt en ik word er onrustig van. Mensen met dezelfde soort klachten of problemen? Ik hoor het graag
3 reactiesReagerenCatootje29 november 2021 om 22:56Misschien dat een natuurgenezer wat kan betekenen. Kijken naar oorzaken.
ReagerenAangezichtspijn met elektrische schokken7 oktober 2025 om 19:12Beste,
Ik heb aangezichtspijn nu zeker wel 3 jaar ik gebruik medicatie
Begon met carbazepine 100 mg en dat is uit eindelijk verhoogd naar 1200 mg. Op een dag kreeg ik elke minuut aanvallen
Zo erg dat ik zei wil niet meer zo leven.
Ik heb daarbij ook na die aanvallen lamotrigine gehad
Maar toen bleek ik zwanger te zijn dus kik moest stoppen met de carbazepine
Nu na 3 maanden heb ik weer aanvallen gekregen ik wil hier O graag van af weer heb ik carbazepine gehad 2x 200 en volgende week verhogen naar 3x 200 mg
Wie heeft dit ook aangezichtspijn met schokken aan linkerkant van het gezicht
Wat doen jullie hebben jullie.Ik hoop dat iemand weet wat ik meemaak
Gr Isabella
ReagerenIwan28 februari 2026 om 17:04Hallo Isabella,
Ik weet niet of je inmiddels van je klachten af bent of nog steeds last hebt. Ik heb zelf nml al ruim 20jaar last van aangezichtspijn dus ik kan mij goed voorstellen wat jij doormaakt. Ik slik ook al enkele jaren carbamazepine. Soms slaat het aan, maar af en toe is de pijn zo heftig dat carbamazepine ook niet meer helpt. Ik ben inmiddels al een keer of 8 geholpen dmv een “sweetprocedure” bij de pijnpoli van het ziekenhuis. In mijn geval het Olvg in Amsterdam. Je hebt hier wel een verwijzing van je huisarts nodig. En de wachttijd kan behoorlijk lang zijn!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Of nog beter dat je er inmiddels al vanaf bent.Mv gr
Reageren
Iwan