Zoeken Vraag het forum

Steken en licht gevoel in hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Win

Ik ben 19 jaar, sinds ongeveer 9 weken heb ik steken in mijn hoofd en bijna elke dag een licht gevoel, dat gevoel alsof je elk moment flauw kan vallen maar dan zonder de andere symptomen die je daarbij hebt.
    De steken die ik heb zijn elke keer op een andere plek, de ene keer bij mijn slaap rechts, de andere keer weer links, dan weer in mijn achterhoofd. En ook is het de ene keer een scherpe steek, de andere keer weer een doffe. Ook komt er af en toe aanhoudende hoofdpijn bij kijken.
    De eerste paar dagen dat ik deze klachten kreeg, had ik er ook een soort gezwollen gevoel in mijn wang bij, die was na 6 dagen ongeveer al weg getrokken. Wel heb ik nog steeds 2 opgezette lymfeklieren (1 in mijn nek en 1 in mijn hals, boven mijn keel ongeveer) die er ook al vanaf het begin zijn.
    De laatste dagen heb ik na een steek soms het gevoel dat het even niet meer gaat, kan ook door het druk maken komen waarschijnlijk.
    Ik ben al 3 keer naar de dokter geweest, maar ik heb niet echt het gevoel dat ze het heel serieus neemt. Morgen ga ik weer terug om mijn hoofdpijndagboek van 2 weken te bespreken. De laatste keer dat ik er was leek ze niet echt te weten wat ze met mijn klachten zou moeten doen.
    Is er iemand die dezelfde klachten heeft of heeft gehad, en misschien weet waar dit vandaan zou kunnen komen?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je misschien veel stress/spanningen?
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Win

Niet per se, door deze klachten wel wat meer omdat ik een tijdje bang was voor iets ergs.

Score is 42.

Reageren
    John (moderator)

Maar de score geeft aan dat er toch redelijke kans is dat je hyperventileert. Dat zou de klachten kunnen veroorzaken.

Reageren
Reageer op: Steken en licht gevoel in hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.