Zoeken Vraag het forum

Pijn N ulnaris

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Willem

Hallo,

Door mijn hypochondrie en het controleren van mijn lichaam heb ik in de oksel druk uitgeoefend op de N ulnaris. Ik heb nu al 5 weken pijnscheuten (kortdurend) in boven arm, onderarm en de muis aan de pinkzijde. Is het normaal dat het zo lang duurt voordat de zenuw hersteld? Tussendoor wel regelmatig gevoeld en licht gedrukt op de pijnlijke plekken.
    M vr gr

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

“Tussendoor wel regelmatig gevoeld en licht gedrukt op de pijnlijke plekken.”
    Als je er niet vanaf blijft zal het ook niet herstellen

Reageren
    Willem

beste John,

dank voor je reactie. Natuurlijk heb je hierin gelijk. Ik vroeg mij af of zelf toegebrachte druk. Schade aan kan brengen. Is hier sprake van neuropraxie? Ik heb geen parasthesien. Bij flexie van de pols voor ik pijn in de pinkmuis.

Reageren
    John (moderator)

Niet te ver zoeken. Het kan een irritatie van de zenuw zijn

Reageren
    Willem

dankjewel John,

heb je misschien tips voor mij? Bij de dagelijkse activiteiten krijg ik die pijn scheuten in boven- , onderarm en pols/pinkmuis. Hoeveel rust moet ik geven of kan ik de activiteiten blijven doen? Op welke termijn is dan herstel te verwachten? M vr Gr Willem

Reageren
    John (moderator)

2 weken zoveel mogelijk rust. Dan eventueel naar een fysiotherapeut

Reageren
Reageer op: Pijn N ulnaris
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.