Home / Hersenen & zenuwen / Bang voor hersentumor
Heey ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb nu sinds de eindzomer last van paniekaanvallen hyperventilaties. de eerste maanden waren heel erg zwaar. Misselijk gloeiende hoofd hoofdpijn ( drukkende hoofdpijn) dichte keel hartkloppingen hartoverslagen 10 kilo afgevallen door geen eetlust meer in het begin extreem moe, nu juist niet. Ik heb hier voor verschillende medicatie gehad oxacepam antidepressiva en slaappillen. Alleen ik denk dat ik zelf ook last heb van hypochondrie ik ben heel erg bang dat ik een hersentumor heb ik heb heel vaak een heel raar gevoel in mijn hoofd waar door ik heel angstig wordt ook vaak een drukkend zeurend gevoel alsof er een zwaar gewicht op me hoofd drukt. Alleen nu heb ik iets gek wat ik trouwens al heel lang heb dat is iemand ooit opgevallen. Mijn rechter pupil is groter dan de linker. Meer in het donker reageert me rechter oog er op ik ben naar een oogarts geweest en me ogen reageerde gewoon perfect op alles. Maar toch blijft de angst voor een hersentumor heb al bloedonderzoek laten doen maar zelfs dat stelt mij niet gerust . Iemand die het zelfde heeft? Of iemand die weet wat ik heb en wat ik kan doen
Je hebt een angststoornis.Hypochondrie. Je zou met een psycholoog moeten praten
Ik zou vooral ook kijken naar de rol van je voedingspatroon en tekorten aan voedingsstoffen. Belangrijk om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen allerlei neurotransmitters aan te maken. Vooral ook vriendjes zien te worden met je lichaam, in plaats van er bang van te worden.
Antidepressiva en benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor verliezen aan vitaminen en mineralen. Ook reguleren ze je neurotransmitters op een kunstmatige manier, zonder wat te doen aan de oorzaken.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!