- Maria6 februari 2017 om 16:53
Hallo,
Ik heb al sinds mijn dertiende blijkbaar last van een angststoornis, gepaard met hypochondrie en sinds kort ga ik hiervoor in therapie. Echter is de angst voor een ziekte weer teruggekomen…..dit keer is het een hersentumor en ik kan die gedachte maar niet uit mijn hoofd zetten ondanks het feit dat iedereen zegt dat ik dat niet heb. Sinds oud en nieuw heb ik last van deze klachten:
– hartkloppingen en overslagen (daar is het mee begonnen, hartfilmpje gemaakt en daar kwam niks uit, huisarts heeft me propanolol voorgeschreven)
– soms moeite met ademen (hyperventilatie?)
– veel moeite met inslapen (hiervoor slik ik oxazepam)
– hersenmist (problemen met korte termijn geheugen, vergeet snel dingen, hoofd voelt leeg, kom soms niet op woorden etc.)
– vermoeidheid
– als ik loop heb ik het gevoel alsof ik ga flauwvallen
– kaken op elkaar klemmen
– af en toe een stijve nek
– onregelmatige menstruatieIk moet wel zeggen dat ik erg veel stress heb ervaren de laatste paar maanden en ik niet echt een gezond leefpatroon heb gehad….zouden deze klachten daardoor kunnen zijn ontstaan en versterkt door mijn hypochondrie? Toch ben ik nog steeds heel bang dat het een hersentumor is….ik ga volgende week bloedonderzoek doen, maar deze zijn altijd goed geweest tot nu toe dus ik weet niet of dat echt nuttig is. Ik vroeg nog of de huisarts me kon doorverwijzen naar een scan, maar hij wilde dit niet doen. Ik weet echt niet meer wie of wat ik moet geloven pls help…(ik ben 20 btw)
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 februari 2017 om 17:03Het kan heel goed door de hypochondrie komen. Waarschijnlijk dus last van hyperventilatie. Chronische hyperventilatie. Dat kan je klachten wel verklaren. Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen
ReagerenMaria6 februari 2017 om 19:39Ja ik zou idd binnenkort een afspraak maken met de fysio, ben ik lang niet meer geweest…maar kunnen deze klachten dus ook veroorzaakt worden door langdurige stress en oververmoeidheid??? Nu ik er zo over nadenk had ik ook echt een vrij drukke maand achter de rug en toch blijf ik bang…
ReagerenMaria6 februari 2017 om 20:20Oja ik was er vergeten bij te zeggen dat mijn linkeroog anders is dan mijn rechteroog….De pupil is daar namelijk iets groter dan bij mijn rechteroog en mijn ooglid is daar ook groter. Ik heb dit volgens mij al mijn hele leven en heb nooit problemen met het zicht gehad, wel 2x oogontsteking gekregen dat weer wegging. Maar nu lees ik dus allemaal verhalen over dat het ook een teken kan zijn van een hersentumor ik ben echt bang mijn huisarts had nog gekeken naar mijn ogen maar die zei dat het geen probleem was en dat dat wel vaker voorkomt…..
ReagerenJohn (moderator)
6 februari 2017 om 21:42Ik denk dat het toch allemaal een gevolg is van stress en spanningen
Reagerenikook17 april 2017 om 20:59ik heb ook last van hoofdpijn, erge geheugenverlies, moeilijk op woorden komen, bijna het gevoel hebben dat ik moet flauwvallen en vaak moe en misselijk. Ik ben er zeker van dat het geen spanningshoofdpijn is en ik ga morgen naar de dokter hiermee. Trouwens als jij zelf een scan wilt en de huisarts dit weigert, dan kan dit niet. Zeg nog eens dat jij een scan wilt voor de zekerheid en dat het je gerust zal stellen.
Reageren