- Ano8 mei 2018 om 13:22
Ik heb al even last van migraine. Deze is tegenwoordig ook feller als normaal de dokter vond dit niet onrustwekkend. Ik neem depakine om ervan af te geraken. Maar depakine is een antielptica. Ik heb opeegzochg en gelezen dat je van migraine epilepsie kunt krijgen. Ik ben 22 jaar en het zit niet in de familie migraine wel. Maar omdat het tegen woordig vaker en heviger komt heb ik ook wel bang van eplilepsie. Is dit mogelijk dat dit kan gebeuren??
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 mei 2018 om 13:39Dat is niet erg waarschijnlijk. Dat komt echt maar zeer zelden voor
ReagerenAno8 mei 2018 om 13:51Ik heb ook al en EEG gehad! Daar was niks op te zien dus nu kan ik dan geen epliepsie krijgen?
ReagerenJohn (moderator)
8 mei 2018 om 13:56Je krijgt geen epilepsie
ReagerenAno8 mei 2018 om 14:42Hoezo??
ReagerenCatootje8 mei 2018 om 15:17Bij migraine het beste wat doen aan oorzaken, zoals minder gezonde darmflora, voedingspatroon (histamine, tyramine, suiker, exorfinen), tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, oestrogeendominantie enz. Bij epilepsie kunnen dit soort factoren ook een rol spelen maar dat is wat anders dan dat je epilepsie krijgt als je migraine hebt. Anti-epileptica zorgen voor tekorten aan diverse B-vitaminen, vitamine D en K. Wat aanvulling kan dus zinvol zijn.
ReagerenJohn (moderator)
8 mei 2018 om 16:42Omdat er geen enkele reden of aanwijzing is dat je epilepsie zou hebben of zou krijgen .
Reageren