- Warhoofd20 maart 2018 om 21:57
Hallo,
Ik ben altijd al een beetje een warhoofd geweest als het op dingen onthouden aankwam, maar de laatste weken/maanden merk ik dat dit erger word.
Ik ben 27 jaar, niet echt een leeftijd waarop je zoiets zou verwachten, en een poosje heb ik gedacht dat het zwangerschapsdementie was, maar mijn dochter is inmiddels alweer een jaar oud. Zwangerschapsdementie houd toch zeker geen jaar na dato aan?
Ik vergeet steeds vaker dingen. Zoals dat ik iets aan het koken ben. Ik zet de keukendeur open, zodat ik kan horen wanneer het spul aan de kook is, en dan nog gebeurd het dat ik ineens wat ruik, naar de keuken ren en een droog gekookte pan aantref. Ik neem nu dan ook meestal een kookwekkertje mee als ik wat op heb staan. Ook heb ik genoeg dingen op mijn to-do lijstje staan, maar wanneer ik dan daadwerkelijk iets wil doen kan ik me niet herinneren wat dat dan was. Een poosje heb ik opgeschreven wat ik gedaan wilde hebben, maar je raad het al.. ik vergeet het telkens om dat nu te doen. Er schiet me wat te binnen, dat wil ik onthouden en een minuut of wat later ben ik het kwijt.
Soms kan ik niet meer op de simpelste woorden komen, of vraag ik me ineens af of ik een woord wel juist gebruikt heb in een zin. Soms ben ik in de volste overtuiging dat ik iets ergens heb opgeborgen. Afgelopen week nog zocht ik vol overtuiging een doosje punaises. De hele kast overhoop getrokken, zeker wetend dat het daar moest liggen. Om er een dag later achter te komen dat ik ze helemaal niet in huis had..
Al met al word mijn vergeetachtigheid steeds erger, is dit normaal?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 maart 2018 om 22:04Heb je veel stress/spanningen?
ReagerenWarhoofd20 maart 2018 om 22:21Bedankt voor de snelle reactie,
Op dit moment valt dat wel mee. Vorig jaar heb ik wel veel stress gehad, ik heb een eigen bedrijf (seizoenswerk) maar ik doe nu al 5 maand rustig aan. Ik merk dat deze klachten sinds een maand of 2/3 erger aan het worden zijn.
Zo schijn ik afgelopen weekend iemand dezelfde vraag te hebben gesteld in een tijdsbestek van nog geen 3 minuten. Diegene wees me hierop, terwijl ik me zelf (uiteraard) niet kon heugen dat ik de vraag al gesteld had.
ReagerenJohn (moderator)
20 maart 2018 om 22:29Ga eens naar de huisarts en bespreek het.
Reageren