- Z22 januari 2018 om 00:38
De laatste tijd heb ik steeds vaker dat ik bepaalde zaken om mij heen mis. Dat ik hele duidelijke aanwezige dingen volledig over het hoofd zie. Niet alleen bij zaken zoeken dat ik bijvoorbeeld om me heen kijk en het ligt voor me neus, maar ik zie het niet zelfs al kijk in de richting, maar bijvoorbeeld heb ik ook niet door dat iemand met een bepaalde activiteit bezig is (zoals haren verven) ook al is dit super duidelijk. Ook mis ik vaak stukken tekst en veel delen uit gesprekken.
Echter heb ik juist wel enorm oog voor detail en zie ik van alles wat anderen niet opvalt of er niet echt toe doet.
Ik heb wel ooit een ongeluk gehad met een zware hersenschudding en kleine hersenbloeding als gevolg (in 2012) en later ook weer een ongeluk met een hersenschudding als gevolg (begin 2017). Na het ongeluk in 2017 lijken deze klachten te zijn versterkt. Nu vroeg ik mij af dit een mogelijk gevolg van hersenletsel zou kunnen zijn? Of wat anders…4 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 januari 2018 om 07:56Dat is goede vraag die ik helaas zo ook niet kan beantwoorden. Ga naar de huisarts en bespreek het. Vraag eventueel een verwijzing voor de neuroloog.
Reagerenclaudia8 februari 2018 om 09:10Hallo, ik ben een jonge vrouw van 43, heb net een relatie achter de rug van bijna 10 jaar, waarin er ontzettend veel gebeurd is, maar ook mishandeling, hij sloeg me vaak als hij gedronken had, altijd met vuist op mn hoofd, soms wel 20 keer achter elkaar, hoevaak dat gebeurd is, is ontelbaar, ook wel eens na een duw met mn hoofd op de straat gekletterd, waarna ik dan weken op bed lag, nu is de rust weer terug, heb het heel zwaar gehad en gaat nu goed met me, maar mn hoofd…..pfffff ik kan t niet echt goed uitleggen, maar dat doffe gevoel, die druk en de ruisen of tikjes zijn best zorgelijk, ook heb ik al jaren ontiegelijk nachtzweten, en PTSS waarvoor ik EMDR heb gehad 4 jaar geleden..Ben zelfs bang dat er echt iets mis is in mn hoofd, mn (nieuwe)vriend zei dat ik nu al een paar keer nachts in mn slaap roep,auw mn hoofd…en maakt zich zorgen om me, ik durf t toen verder niemand te vertellen, mn kinderen hebben me nodig, bang dat ze na de dood van hun vader, mij ook gaan verliezen…maar bijv vanmorgen ook, ik word wakker met een gevoel dat mn hoofd gezwollen is zeg maar, zo dof, zwaar en ongemakkelijk, en nog denk ik zal ik me aanstellen?! Wil gewoon door met mn leven, al zoveel tijd verspilt…ik wil dit niet 🙁
ReagerenJohn (moderator)
8 februari 2018 om 09:21Van aanstellen kan in dit geval geen sprake zijn! Dat moet je jezelf ook niet aanpraten. Ik kan me je angst wel voorstellen. Bespreek het met je huisarts en vraag om een scan van je hoofd te laten maken. Daarmee kun je letsel uitsluiten en wellicht geeft dat je toch weer iets meer rust.
Reagerenclaudia8 februari 2018 om 09:44…dank u wel, die drempel naar de huisarts is hoog he, gewoon bang voor slecht nieuws, maar u heeft gelijk….groetjes claudia
Reageren