Zoeken Vraag het forum

Flauwvallen en duizelig bij warmte

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lara

Hallo,

Op dagen als vandaag, een graadje of 24, kan ik niet fatsoenlijk opstaan zonder bijna (of heel soms helemaal) flauw te vallen. Ik word licht in mijn hoofd, krijg zwarte vlekken en word dan heel duizelig. Verder heb ik dan een redelijk hoge hartslag. Ik let er al op dat ik regelmatig eet en voldoende drink. Verder is mijn bloeddruk aan de lage kant, maar daar wilde de huisarts niets aan doen, omdat dat niks vreemds is voor jonge vrouwen (ben 27)

Wat kan ik nog meer doen om dit te verminderen/voorkomen?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou toch je bloeddruk kunnen zijn. Je bloeddruk is al wat laag, en als je dan iets te snel rechtop komt (staan) dan zakt je bloeddruk ook nog eens.

Gebruik meer zout en sta langzamer op

Reageren
    Catootje

je voeding zou misschien kunnen uitmaken. Ook zouden tekorten kunnen meespelen. Veel mensen hebben tekorten aan stoffen als magnesium, vitamine B en D en nog tal van andere stoffen. Zelf heb ik minder last van mijn benen bij warm weer als ik vitamine E slik. Beter ook zeezout gebruiken in plaats van keukenzout. Misschien dat bij je klachten ook problemen spelen met hormonen.

Reageren
Reageer op: Flauwvallen en duizelig bij warmte
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.