- nederlandsmeisje14 mei 2017 om 23:07
Hallo, ik ben een 16 jarige meid en ik heb sinds vorig jaar last van onverklaarbare trekkingen in mijn spieren. Deze komen en gaan en vinden plaats in mijn hele lijf. Hier is een omschrijving: de spier trekt samen (vergelijkbaar met een trillend ooglid.) En dit gaat dan minuten, uren, en soms zelf dagen (!) lang door op de zelfde plek. Een soort kloppend/tikkend gevoel. Vaak is het ook zo dat het weer naar een andere plek van mijn lichaam springt. Deze spier trekkingen bevinden zich soms in mijn gezicht, maar ook in mijn armen, handen, vingers, buik, rug, billen, boven benen, onder benen, tenen en soms ook in mijn geslachtsdeel (!) Ik ben hiervoor naar de HA geweest en ik moest een bloedtest laten doen maar de uitslag was goed. De HA weet niet wat het is, dus nu vraag ik me af of iemand het zelfde meemaakt of misschien wel weet wat het kan zijn.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 mei 2017 om 00:49Doe eens de test op: Â https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenCatootje15 mei 2017 om 07:25Je dagelijkse voeding kan een rol spelen. Beste zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, door geraffineerde suikers zoveel mogelijk te vermijden en bij elk eetmoment ook wat eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels te eten. Door die combinatie worden de suikers langzamer opgenomen. Ook zorgen voor volwaardige voeding, zoals bruine rijst en bruine macaroni omdat daar nog voedingstoffen zitten.
Dan kan het zijn dat je wat tekorten hebt. Bloedonderzoek zegt wat dat betreft niet heel veel; het zegt vooral wat over wat er in je bloed zit. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B en D, omega 3, taurine, om er een paar te noemen. Is een beetje persoonlijk wat jouw lichaam nodig heeft. Magnesium wel in een organische verbinding. Zink niet in combinatie met calcium omdat het dan niet goed wordt opgenomen.
Om ’s nachts goed te aarden en te ontspannen is een houten bed aan te bevelen.
Reageren