Zoeken Vraag het forum

Acute duizeligheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jan

Ik heb regelmatig, maar absoluut zonder enige regelmaat, last van korte hevige duizelingen waarbij ik even helemaal niets meer kan behalve krampachtig mijn positie houden en steun te zoeken.

Na 5 tot 15 seconden ebt het gevoel langzaam weg waarbij het lijkt alsof het via elke zenuw het lichaam wil verlaten.

Het gebeurt onder de douche, na een hoestbui (ik rook), in de auto -en dat vind ik wel beangstigend- en vanmiddag gewoon achter mijn bureau terwijl ik een email zat te schrijven.

Ik verlies niet het bewustzijn. Althans, die indruk heb ik niet. Verder ervaar ik niets bijzonders dan alleen een soort van roes waar je langzaam uit kruipt en eigenlijk een soort van voldaan gevoel geeft.

Vanmiddag had ik echter wel een sterk en diep geruis in beide oren wat weer weg was toen het weer over was.

Het is een soortgelijk gevoel wat ik als kind wel eens probeerde op te wekken door een poosje op je hurken te zitten, plotseling opstaan, hard op je arm blazen en je dan achterover op je bed laten vallen. Een soort bewusteloosheid oproepen dus.

Alleen is dit geen spelletje maar harde realiteit.

Ik ben 57, slik medicatie tegen hoge bloeddruk, heb een drukke baan en sport veel te weinig (niet dus).

Moet ik me zorgen maken? Ik weet niet goed hoe ik het mijn huisarts moet vertellen want zij maakt zich toch al wat zorgen over mijn dagelijkse beslommeringen. Daarbij spreek ik de taal van het land waar ik woon wel, maar niet goed genoeg om het zo te verwoorden als hierboven.

Met vriendelijke groet,

Jan

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ik zou wel eens een bloedonderzoek laten doen naar schildklierwaarden en bloedsuikerspiegel  Daarnaast je bloeddruk controleren…

Reageren
    Jan

Mijn bloeddruk beweegt zich normaliter zo tussen de 140/80 tot 150/90 met een pols tussen 90 en 95.

Dit houd ik zeer regelmatig bij, mede omdat het aan de hoge kant is.

Bloedsuiker controle is al weer een jaartje geleden en of men tijdens die onderzoeken ook de schildklierwaarden onderzoekt is mij niet duidelijk. De huisarts heeft nog nooit opmerkingen gemaakt dat er niets niet in orde is.

Bloedonderzoek laat ik zo elke 18 maanden doen, gewoon uit voorzorg en omdat men het hier gewend is voor mensen van mijn leeftijd.

Ik zal maar weer eens een dagdeel huisarts in gaan plannen.

Reageren
Reageer op: Acute duizeligheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.