Zoeken Vraag het forum

Duizeligheid (veel)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem R

Beste,

ik heb al een tijdje last van duizeligheid, maar ik heb het idee dat het wel steeds meer wordt.
    Het probleem is dat ik duizelig wordt als ik opsta vanuit bed, vanuit de bank en/of stoel, maar ook bijvoorbeeld wanneer ik buk (om bijvoorbeeld veters te strikken) en weer recht op ga staan.
    Ik heb hier bijna wel elke keer last van als ik op sta, misschien een enkele keer niet.

Ik heb geen lage bloeddruk of orthostatische hypotensie (in staand positie >20mmHg lagere bloedruk t.o.v. liggende positie). Ik gebruik geen medicijnen en ik heb geen reden om angstig of gestrest te zijn (dus heb ik ook geen last van).

De intensiteit van de duizeligheid verschilt van licht draaierig tot zwart voor mijn ogen, maar ik ben nog nooit flauwgevallen, al draai ik wel af en toe en moet ik steun hebben.
    Deze duizeligheid duurt per keer niet erg lang en daarna heb ik het gevoel dat er druk op mijn ogen staat en ik hoofdpijn krijg. Dit gevoel trekt eveneens snel weg.

Verdere informatie: 21 jaar, geen ziektes met bijhorende klachten bij mij bekend, heb wel overgewicht (al heel mijn leven) maar conditie is op peil, fiets per dag 1 uur/1,5 uur in een aardig tempo en ik heb ik mijn levenspatroon niet zo heel veel veranderd waardoor die klachten er nu wel opeens zijn.

Dus, lastige casus, iemand een idee?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Eigenlijk helemaal niet lastig…..
    Als je snel opstaat uit een stoel of bank of uit bed of bukt en dan snel weer rechtop komt, zakt je bloeddruk heel even. Je hebt al lage bloeddruk dus is die duizeligheid dan heel normaal.

Reageren
    Anoniem R

Maar iedereen om mij heen heeft nooit zoveel en zo hevige duizeligheid zoals ik heb. ik heb het echt bijna elke keer als ik opsta

Ik heb juist geen lage bloeddruk

Daarnaast ben ik vergeten op te merken ik heb ook iets blauw/paarse vingernagels, vooral aan de nagelriem en niet mooie roze zoals de meeste ik weet niet of dat in verband staat

Reageren
    John (moderator)

Je hebt inderdaad GEEN lage bloeddruk. Dat was een foutje van mij, maar dat doet verder niets af aan de klachten zoals ik dat heb geschreven.
    Drink je wel voldoende? Niet iedereen heeft hier last van. Best mogelijk dat jou bloeddruk daar wat gevoeliger voor is

Reageren
Reageer op: Duizeligheid (veel)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.