- J26 januari 2017 om 11:40
Hoi, Ik voel me de laatste tijd niet zo lekker.
Ben heel vaak ziek, koorts verhoging rillingen hoofdpijn buikpijn diarree misselijk en meer. Ook heb ik al verschillende ontstekingen gehad. Zware oorontsteking waarvan ik echt 2 weken plat heb gelegen omdat ik zo duizelig was dat ik niet meer staan kon, lichte oorontsteking, keel ontsteking en een ontstoken oog die zo dik was dat hij niet meer open kon.
ook heb ik last van vergeetachtigheid, vermoeidheid, dufheid, geen motivatie enzo.
De vergeetachtigheid heeft de volgende symptomen: niet meer weten hoe oud ik ben, een uur nadenken over wat nou ook al weer mijn email adres is die ik al heel wat jaartjes heb. uiteindelijk heb ik het moeten na kijken want kwam er echt niet op. Niet meer weten wanneer iets is gebeurt (bijvoorbeeld afspreken die ik vorige week had en dan niet meer weten welke dag en tijd dat was, het was ergens vorige week maar kan ook in de week ervoor zijn geweest..) Geen gezichten en namen kunnen onthouden (de juf van me kind op het schoolplein zien lopen en me dan serieus afvragen wie dat is, ik ken haar ergens van.. waar ken ik haar van? oh ja daarvan!) vergeten om bootschappen te doen en dan vervolgens dus niet op tijd het avond eten klaar te hebben. ( me buik knort, goh het is 5 uur. etenstijd! jeetje dan meer even gauw een frietje voor mijn oudste halen en ondertussen naar de winkel..)
ik ben 25 en heb 2 kinderen (1 en 4 jaar oud) heb normaal wel last van winterdepressies dus het zou zeker kunnen dat dit daar een rol bij speelt. maar ik had het idee dat ik me veder best goed voel. voel me niet verdrietig en boos. buiten dit om ben ik gelukkig. Deze klachten zitten me echter wel dwars. zeker omdat het lijkt te verergeren en het me in het dagelijks leven hindert. ik ben al bij de huisarts geweest maar die wilt er niet veel mee doen. zij gooit het op de vele allergieën die ik heb.
ik weet ook niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen.. want ligt het aan me hersenen, zijn het symptomen van een ander soort winter dip of komt het toch door de allergieën. (allergieën: verminderde weerstand daarom elke week een aantal dagen ziek, wat weer gevolgen heeft voor mijn geheugen.) Ik hoop dat er iemand is die de klachten herkend en die me veder kan helpen.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 januari 2017 om 11:46Een winterdepressie zou de oorzaak kunnen zijn. Misschien moet je eens lichttherapie proberen..
ReagerenJ26 januari 2017 om 11:57Ik heb een daglicht lamp ter behandeling van winterdepressies. maar helaas gebruik ik die nauwelijks. Omdat het niet in de buurt van kinderen gebruikt mag worden. Â en zoveel tijd voor het slapen gaan mag ook niet. zal eens kijken of ik er wat meer tijd voor kan maken/vinden.
Reageren