- Anoniem28 september 2015 om 14:40
Hallo,
Ik ben een jonge vrouw van 16 jaar en zit in 5 Havo. Iets meer dan 2 weken geleden ben ik ziek geworden, ik heb een aantal dagen in bed gelegen met flinke hoofdpijn, koorts, buikpijn, oorpijn, keelpijn en een flinke verkoudheid, daarnaast had ik last van de klieren in mijn hals (moeite met slikken etc) en was ik erg moe. Sinds die tijd ben ik eigenlijk niet veel beter geworden. Al 2 weken heb ik nu last van een hoestje dat maar niet weg lijkt te gaan. Ook ben ik constant ontzettend moe en heb ik na een paar uur inspanningen last van verschrikkelijke hoofdpijn (kloppend gevoel in het hoofd) en soms ook duizeligheid of gevoel van flauwvallen. Onder inspanningen valt voor mij bijvoorbeeld 2 uur huiswerk maken, daarna ben ik eigenlijk alweer te moe om andere dingen te doen en moet ik weer in bed gaan liggen. Naast mijn vermoeidheid, hoofdpijn en hoest heb ik ook last van koorts die maar niet weg lijkt te gaan en heb ik het idee dat mijn eetlust minder is. Ik ben de afgelopen weken veel dagen thuis geweest maar heb ook een paar keer geprobeerd naar school te gaan, helaas is dat niet helemaal goed gegaan. De meeste keren lukte het me niet om een volle dag naar school te gaan, en als dat wel lukte kwam ik ziek terug en moest ik weer een paar dagen bijkomen. Dit is voor mij een gekke situatie want ik ben eigenlijk nooit ziek, hooguit één dag, maar 2 weken is voor mij wel een hele nieuwe situatie. Ik ben vanmiddag naar de dokter geweest en die zegt dat het een kwestie van uitzieken is. Zelf twijfel ik daaraan, aangezien ik nooit ziek ben en dit nu al erg lang duurt. Weet iemand misschien wat ik kan doen? Moet ik er vanuit gaan dat het gewoon een flinke griep is die snel weer over gaat, of is er meer aan de hand?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 september 2015 om 15:40Het klinkt toch echt als een griep. Een een griep kan toch best 2-3 weken duren…
ReagerenAnoniem28 september 2015 om 16:14Veel mensen in mijn omgeving hadden het ook over de ziekte van pfeiffer, maar ik weet niet precies wat de symptomen daar van zijn..
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2015 om 19:17Vergelijkbare symptomen. Maar vooral extreme vermoeidheid..
Reageren
Maar de klachten die jij beschrijft hebben toch alle kenmerken van een griep.
Je kunt uiteraard even naar de huisarts..Anoniem28 september 2015 om 19:43Extreme vermoeidheid heb ik al ongeveer een maand last van, maar ik heb besloten het de komende twee weken even aan te kijken en dan eventueel weer terug naar de dokter te gaan, bedankt voor de hulp!
Reageren