- Zeepaardje1 september 2016 om 07:50
Ik ben een meisje van 14 die zich een beetje druk maakt. Ik beweeg elke dag best vaak, ik moet 10 kilometer fietsen om op school te komen, daar doe ik 30/25 minuten over, tijdens het fietsen voel ik mijn hart kloppen en soms voel ik ook lichte pijn in mijn borstkas. Ik eet best gezond, maar soms ook iets vettigs of zoet. Mijn vader rookt best veel, hij rookt gewoon binnen.
In mijn familie komen hartproblemen maar zelden voor, een van mijn oma’s heeft een pacemaker, mijn opa die ik nooit heb leren kennen is op jonge leeftijd overleden aan een hartaanval, en mijn andere opa was vorig jaar rond de kerst onverwachts overleden aan een hartstilstand. Ik slik wel medicijnen die je niet moet slikken als je hartproblemen hebt, ik slik methylfenidaat. De dokter heeft niks gezegd over dat de kans op hartproblemen groter kan worden.Alvast bedankt 🙂
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 september 2016 om 08:27Dat je je hart voelt kloppen tijdens het fietsen is niet zo raar hoor. Misschien let je er ook wat te veel op.
Reageren
Ik zou me daar een zorgen over maken.Anoniem1 september 2016 om 16:14Hallo,
“Zeepaardje” Niet te veel erop letten dat is niet nodig. Aangezien er wat problemen binnen de famillie zitten raad ik je aan om bij je huisarts langs te gaan en je klachten uit te leggen en vraag als hij je even kan nakijken en een ecg laat maken dat is zo gedaan duurt 10-15 minuten hooguit en is totaal niet pijnlijk gewoon een paar plakkertjes rond je hart en ze scannen het. Maar je bent 14 dus het is bijna niet mogelijk dat je wat hebt maar voor de zekerheid zou ik het doen!
Reageren