Zoeken Vraag het forum

Steken bij borst?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi, ik ben 14 jaar en heb vandaag allemaal klachten rond me borst gekregen. Het begon rond de ochtend en ik kreeg opeens steekjes aan de linkerkant van me borstkas. Ook doet me onderkaak pijn soms. Ik zei het tegen me moeder en die zei dat het maat spierpijn was. Ik ging naar de bioscoop rond de avond en ik merkte dat ik moeite had met ademen. Duurde niet lang, halfuurtje en daarna ademde ik weer normaal. Later op de dag krijg ik nogsteeds de steekjes op de linkerkant. Ik ben na de bios naar huis gekomen en ik las dat door een plastic zakje ademen goed was ofzo, dus ik deed dat. De druk op me borst ging over tijdelijk dus gelukkig. Maar na het avondeten kreeg ik opeens een druk gevoel aan de rechterkant van me borstkas. Dit bleef tijdelijk maar ging daarna over, maar ik heb t soms nog. Op me hoofd krijg ik nu ook rare pijnen. Ik heb aan me moeder gevraagd of ze me naar de huisarts morgenochtend hierover kan brengen, maar ze zegt dat het normaal is en dat ik me aanstel. Maar ik ben nu bang dat er iets ergs ofzo is. Iemand verstand hiervan?

3 reacties
    Reageren
    yordi1

Heb je toevallig veel angst?
    Het zouden hyperventilatieklachten kunnen zijn
    Doe eens de test:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Anoniem

Dankuwel Yordi! Ik heb de test gedaan en kwam uit op 47 en boven de 42 was dat je hyperventilatie kon hebben. Heb je toevallig ook tips voor hyperventilatie?

Reageren
    yordi1

Ga naar een fysiotherapeut en vraag om ademhalingsoefeningen.

Reageren
Reageer op: Steken bij borst?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.