- Anoniem11 mei 2016 om 15:17
Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat een zeurende, drukkende en irriterende gevoel boven m’n hart (naast schouder) kan betekenen? Kan dat eventueel veroorzaakt worden door overmatige stress, of moet ik meer denken aan een vernauwing van een of andere ader? Heb het nu een aantal dagen, had ook spierpijn op dezelfde plek en rondom (zijkant naast m’n hart zeg maar) als ik daarop druk is het gevoelig dus het ligt wel buiten (niet inwendige pijn in dit geval) m’n ribbenkast.
Ik ben een aantal weken geleden naar het ziekenhuis geweest voor bloedonderzoek op cholesterol en daar was niks mis mee, bloedruk was toen ook goed evenals bloed-zuurstof.
Dacht vraag eerst op het forum voor ik weer een bezoek breng aan de huisarts van volgens mijn huisarts kon het liggen aan een gevolg van hyperventilatie. Maar nu is de ‘pijn’ weer terug. Ik heb me de laatste dagen weer helemaal ‘opgefokt’ door aan allemaal rare dingen te denken, lag er s’nachts wakker van. Zal het dan de stress zijn die deze klachten veroorzaken?
edit: Ik heb ook te maken gehad met een verkeerde ademhaling (door de borst) misschien goed om te vermelden. Want het kan zo zijn dat ik dit s’nachts tijdens mijn slaap nog doe.
Met vriendelijke groet,
Johannes4 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 mei 2016 om 16:12Hyperventilatie kan er heel stiekem insluipen zonder dat je daar iets van merkt. Zoals je het beschrijft is in ieder geval niet je hart. Spieren zou wel kunnen
ReagerenAnoniem12 mei 2016 om 03:29Hart spieren? Of is het echt een symptoom van hyperventilatie? Adviseer je me om ermee naar de huisarts te gaan?
ReagerenJohn (moderator)
12 mei 2016 om 09:06Geen hartspieren.
Kijk hier welke klachten er allemaal kunnen ontstaan als je langere tijd hyperventileert:
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomenGa even naar de huisarts en bespreek het met hem/haar.
Reageren
Een fysiotherapeut kan hierbij helpen met ademhalingsoefeningenAnoniem12 mei 2016 om 15:25Dat is in ieder geval weer een opluchting en geruststelling. Waarvoor dank!
Reageren