- Anoniem2 mei 2016 om 15:03
Hallo,
Ik heb een aantal vragen. Ik ben 29 jaar, ik heb twee maand geleden last gekregen van hartkloppingen tijdens de nacht. Ik wou beginnen met te gaan sporten,dus ben ik eerst cardiogram laten maken bij huisarts die was goed alleen hartslag was 91. Ik mocht van haar gaan sporten en moest de helft van2,5 gram van 1 pilleke emcocir nemen. Ik heb dit tijd genomen maar het werd erger dus ben ik op een morgen naar het ziekenhuis gereden omdat ik veel last had. Ze hebben meteen cardiogram genomen,een foto van hart en longen, bloed getrokken. Niks te vinden. Ze hebben me dan ingeschreven voor Holteronderzoek van 24 uur en afspraak cardioloog en mocht het volledig pilleke nemen van 2,5 emcocor. Twee dagen erna Holteronderzoek natuurlijk veel minder last en soms trilling. De week erna naar cardioloog hartecho gehad, niks aan de hand,fietstest gedaan bij 140 wel overslag, maar herstelde zicht direct als ik minderde. Cardioloog zei verhoging emcocor van 5mg, en opnieuw in juni een Holteronderzoek maar dan van 48 uur en moest gaan sporten. Daarna heel gied geslapen,minder last. Nu heb ik last van trillingen in mijn borstkas,dokter zegt dat het niks erg is. Ik vertrouw het niet, wat als ik nu toch Boezemfibrilleren heb, of zouden ze dat ervoor hebben gemerkt,ben echt ongerust,ik vertrek donderdag na Lissabon. Iedereen zegt dat het komt van stress en spanning,ben ten einde raad. Zou ik toch nog Boezemfibrilleren kunnen hebben? Hoop echt dat iemand mij raad kan geven
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 mei 2016 om 16:10Je hebt beslist geen boezemfibrileren……dart zouden ze echt wel ontdekt hebben.
Reageren
stress en spanningen zijn voor de hand liggender.
Doe eens de test op
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem2 mei 2016 om 16:49@tandor Waarom denk je geen Boezemfibrilleren, het blijft trillen en gaat weer weg. Ik heb de hyperventilatie test al gedaan en mijn score was 46. Ben gewoon bang dat het Boezemfibrilleren is dat er dan stolsels loskomen. Ik heb nog nooit weet gehad van hyperventilatie en weet niet wat ik me er mee moet voorstellen. Weet jij hier meer over?
ReagerenJohn (moderator)
2 mei 2016 om 16:58Als je een score hebt van 46, is er dus sprake van hyperventilatie. En dat veroorzaakt dan ook de klachten. Stress en spanningen kunnen dat wel veroorzaken.
Kijk hier maar eens welke symptomen er allemaal kunnen ontstaan door hyperventilatie:
http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.htmlBoezemfibrileren zouden ze ongetwijfeld hebben ontdekt met het holteronderzoek.
ReagerenAnoniem2 mei 2016 om 17:07Dus jij denkt echt dat ik het niet heb? Hoe krijg ik die trillingen dan weg?
ReagerenJohn (moderator)
2 mei 2016 om 17:11Je zult iets aan de hyperventilatie moeten doen.
Reageren
Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen.