Zoeken Vraag het forum

Steken/krampen op borst pijn in arm/schouder en droge hoest

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,
    Misschien dat iemand mij verder kan helpen of tips heeft.

Al ong. 1,5 week heb ik tot 4 a 5 keer per dag een steek in mijn linkerborst wat uitstraalt naar mn linker schouder en arm.
    Ik doe niks bijzonders waardoor dit op komt.

Op 7 jarige leeftijd ben ik geopereerd aan een open ductus(gaatje in de aorta) 2 jaar geleden voor het laatst op controlle geweest en alles was goed.

Mijn opa is op jonge leeftijd(ergens in de 50) overleden aan hart en vaatziekten.

Nu ben ik uit voorzorg naar de dokter gegaan om uit te sluiten dat het met de aorta te maken heeft. Dokter kon niks vinden. Alles klonk goed, bloeddruk was ook goed. Volgens dr dokter had dit waarscheinlijk met een tussen rib spier te maken en moest rustig aan doen.

Nu na anderhalve week heb ik de klachten nogsteeds. Maar nu ook aan de rechter kant en een benauwd gevoel in het midden van de borst. Daarnaast heb ik een droge hoest en pijn in mn kaak.

Zelf ben ik van ahh gaat vanzelf wel weg en wil niet aanstellerig overkomen bij de dokter.

Iemand anders die deze klachten herkent?

Mvg,
    Mandy

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Misschien dat je je gewoon iets te druk maakt.

Reageren
    Anoniem

Dankje!

Kom er positief op uit

Reageren
    John (moderator)

Dan weet je in ieder geval waar de klachten vandaan komen. Ze zijn vervelend maar gelukkig niet ernstig

http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

Reageren
    Anoniem

Bedoelde dat ik onder de punten zit voor hyperventilatie ;-p

Reageren
    John (moderator)

Oww dan kwam je er dus negatief uit…..Hoeveel punten had je?

Reageren
    Anoniem

37 punten, moest onder de 42 zitten

Reageren
    John (moderator)

Dan zijn je klachten daar helaas niet door verklaard.

Je schrijft:
    [quote]Maar nu ook aan de rechter kant en een benauwd gevoel in het midden van de borst. Daarnaast heb ik een droge hoest en pijn in mn kaak.[/quote] Dit zijn wel klachten die bij elkaar passen. Een droge hoest kan dit wel veroorzaken. Tussenribspieren kunnen daardoor inderdaad wel geïrriteerd door raken.
    Ga in ieder geval terug naar de huisarts als de klachten blijven aanhouden.

Reageren
    Anoniem

Dat hoesten kreeg ik een week na de steken. Maar ik houd t even in de gaten. Volgende week nog last,dan weer even de dokter bellen.

Reageren
Reageer op: Steken/krampen op borst pijn in arm/schouder en droge hoest
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.