- Anoniem22 december 2015 om 08:20
Hallo,
Ik ben Pieter ik ben 17 jaar en ik heb ongeveer sinds gister af en toe steken rond het hart en ook een beetje onder mijn oksel en bij mijn arm. Gister waren die steken best wel erg en schrok er erg van ik zat zelf te denken aan iets met mijn hart maar ik ben nog maar 17 jaar. Ik had een stressstoornis en ben daarvoor maar de psycholoog geweest. Maar die stressstoornis is nu een angststoornis geworden. Ik ben bang dat er iets met mijn hart is en dat ik dood ga. Ik haal ook verkeerd adem en dacht eerst dat die steken daardoor kwamen maar ik ben net wakker en in je slaap haal je goed adem en ik heb die steken nog. Kan het zo zijn dat ik veelste angstig ben? Of ligt het echt aan mijn hart?8 reactiesReagerenAnoniem22 december 2015 om 08:33Oja ik was nog wat vergeten. Ik heb ook last van paniekaanvallen en hyperventilatie’s. Maar die steek van gister voelde zo anders dat ik dacht dat het met mijn hart had te maken..
ReagerenJohn (moderator)
22 december 2015 om 13:04Ik denk dat het toch echt te maken heeft met hyperventilatie Pieter.
Reageren
Dat zijn toch wel typische klachten.Anoniem22 december 2015 om 18:35Ah oke gelukkig.. Maar juist al ik die hyperventilatie’s niet heb. Heb ik er last van, en kan dat echt zo heftig zijn die steken?
ReagerenJohn (moderator)
22 december 2015 om 18:39Ja hoor dat kan. Je hoeft ook niet altijd te merken dat je hyperventileert.
ReagerenAnoniem24 december 2015 om 09:01En ik word de laatste tijd ook wakker met steken..
ReagerenAnoniem24 december 2015 om 11:42Ik denk dat ik last heb van een chronische hyperventilatie.. Veel symptonen komen me bekend voor. Soort druk op mijn kaak.. Steken rond mijn hart. Last van mijn maag/buik.
ReagerenAnoniem29 december 2015 om 16:53Hey
Ik ben pieter weer. Ik had net steken in mijn boven arm (niet heel erg maar schrok er wel van) en toen kreeg ik het in een keer heel warm.. Moet ik naar de dokter gaan? Ik heb de laatste dagen geen last meer gehad van paniekaanvallen
ReagerenJohn (moderator)
29 december 2015 om 16:59Ook als je geen paniekaanvallen hebt gehad kun je toch last hebben van hyperventilatie. De klachten passen daar wel bij
Reageren