Zoeken Vraag het forum

Steken rond het hart

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik ben Pieter ik ben 17 jaar en ik heb ongeveer sinds gister af en toe steken rond het hart en ook een beetje onder mijn oksel en bij mijn arm. Gister waren die steken best wel erg en schrok er erg van ik zat zelf te denken aan iets met mijn hart maar ik ben nog maar 17 jaar. Ik had een stressstoornis en ben daarvoor maar de psycholoog geweest. Maar die stressstoornis is nu een angststoornis geworden. Ik ben bang dat er iets met mijn hart is en dat ik dood ga. Ik haal ook verkeerd adem en dacht eerst dat die steken daardoor kwamen maar ik ben net wakker en in je slaap haal je goed adem en ik heb die steken nog. Kan het zo zijn dat ik veelste angstig ben? Of ligt het echt aan mijn hart?

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

Oja ik was nog wat vergeten. Ik heb ook last van paniekaanvallen en hyperventilatie’s. Maar die steek van gister voelde zo anders dat ik dacht dat het met mijn hart had te maken..

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch echt te maken heeft met hyperventilatie Pieter.
    Dat zijn toch wel typische klachten.

Reageren
    Anoniem

Ah oke gelukkig.. Maar juist al ik die hyperventilatie’s niet heb. Heb ik er last van, en kan dat echt zo heftig zijn die steken?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor dat kan. Je hoeft ook niet altijd te merken dat je hyperventileert.

Reageren
    Anoniem

En ik word de laatste tijd ook wakker met steken..

Reageren
    Anoniem

Ik denk dat ik last heb van een chronische hyperventilatie.. Veel symptonen komen me bekend voor. Soort druk op mijn kaak.. Steken rond mijn hart. Last van mijn maag/buik.

Reageren
    Anoniem

Hey

Ik ben pieter weer. Ik had net steken in mijn boven arm (niet heel erg maar schrok er wel van) en toen kreeg ik het in een keer heel warm.. Moet ik naar de dokter gaan? Ik heb de laatste dagen geen last meer gehad van paniekaanvallen

Reageren
    John (moderator)

Ook als je geen paniekaanvallen hebt gehad kun je toch last hebben van hyperventilatie. De klachten passen daar wel bij

Reageren
Reageer op: Steken rond het hart
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.