Zoeken Vraag het forum

Tintelende hand en steken in arm na Bloedprikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen,

1,5 maand geleden heb ik bloed laten prikken en daarna was er een grote blauwe plek ontstaan. Is ook weer vanzelf weg getrokken en daar maak ik me niet zo zorgen om.

Afgelopen maandag moest ik opnieuw bloedprikken en dit is in de zelfde arm gebeurd. Ik heb in principe geen pijn gevoeld erna. Wel die middag had ik absoluut geen kracht in mn arm. Ik kon mn zakje patat niet eens vast houden zo erg trilde mn arm. Nu nog steeds heb ik steken in mn arm en af en toe een tintelende arm. Mn arm is niet blauw en niet opgezwollen.

Ja ik heb de dokter gebeld maar de assistente gelooft me niet echt.

14 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is mogelijk dat er een zenuw is geraakt. Dat kan wel eens gebeuren en is helaas niet te voorkomen. Doorgaans herstelt dat ook vanzelf weer.

Reageren
    Anoniem

Dat krachtverlies/trilen is dan ook echt door de zenuw?

Sorry ik maak me er nogal druk om. Ik ben erg bang dat er namelijk een bloedpropje in zit en dat dan los schiet en naar mn hersenen of longen schiet. Maar ja mn arm is niet blauw, rood of dik dus dan is die enge gedachte misschien niet realistisch..

Hopelijk gaat het snel over 🙁

Reageren
    Anoniem

het zou ook mogelijk zijn dat je op dat moment niet volledig ontspannen was en dat je daardoor een tintelende arm had maar ik zou voor de zekerheid toch eens langs gaan bij de huisdokter

Reageren
    John (moderator)

Van een bloedpropje krijg je die klachten niet.
    Het komt wel vaker voor dar er een zenuw wordt geraakt.

Reageren
    Anoniem

Ik weet dat ik langs de huisarts moet alleen ik heb een angststoornis. Ben de afgelopen maanden wel 100 keer naar de huisarts geweest.

Dus hiervoor belde ik en de assistente zei dat ik het gewoon af moest wachten.

Klopt inderdaad dat ik extreem gespannen ben. Ik span continue al mn spieren aan. Maar ja dat was en maand geleden ook en toen had ik een blauwe plek maar geen tintelingen en steken.

Reageren
    Marion

Ik heb afgelopen maandag ook bloed laten prikken en mijn zenuw werd geraakt. Enorme klap stroom door mijn arm.
    Is het beter om de arm rust te geven in een mitella?

Reageren
    Suzan

Als het zo blauw is na het prikken,zou ik eerst maar eens naar de huisarts/huisartsenpost gaan om er naar te laten kijken. Want dat ziet er niet uit als een “normale” blauwe plek na het bloedprikken

Reageren
    John (moderator)

Nee, gewoon in beweging houden

Reageren
    Beth

Ik hem afgelopen woensdag bloed laten prikken.
    Deed al pijn met de naald zetten en met buisje er aan doen.
    Sins vrijdag een zere arm net of het schraal is en enorme steken
    Kan er niet veel mee als paracetamol slikken dan zwakt het wat af snachts best wel vaak wakker.
    Wat kan ik er aan doen om van de pijn aftekomen?wordt er niet vrolijk van.

Reageren
    Suus

@Beth
    Pijnstillers nemen en afwachten.
    En als het aan blijft houden,volgende week even de huisarts om advies bellen

Reageren
    John (moderator)

Dat zou vanzelf minder moeten worden

Reageren
    Anoniem

Heb vanmorgen hetzelfde ervaren en aangezien het gevoel niet wegging heb ik de HA even gebeld die zeggen dat de zenuwen zo diep liggen dat die onmogelijk geraakt kunnen worden door een naald, wel zou het de pees geweest kunnen zijn zei de assistente(volgens mij moet je daarvoor door de ader heengaan) er kwam in eerste instantie ook geen bloed het buisje in. Ik heb dit in mijn hele leven nog nooit meegemaakt

Reageren
    Andre

Klootzakken

Reageren
    Andre

Klootzakken

Reageren
Reageer op: Tintelende hand en steken in arm na Bloedprikken

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.