Home / Hart, bloed & bloedvaten / pijn op borst trekkend naar schouder.nek,oksel, extreem zweten
ik ben 39, heb sinds ongeveer 10 weken kramp op de borst uitstralend naar schouder/ nek maar ook echt mijn oksel ,soms moet ik echt kuchen omdat ik zo een benauwd/ beknellend gevoel heb, dit heb ik benoemd bij mijn huisarts maar die heeft geluisterd naar mijn hart en longen en zegt niks aan de hand. ik blijf me zorgen maken omdat ik niet eens normaal kan eten of ik ben doorweekt dit niet als opvlieger maar heb dit met iedere maaltijd en andere momenten met inspanning maar ook als ik gewoon rustig zit. daarom heb ik gevraagd om bloed te laten prikken en blijkt mijn ontstekingswaarde te hoog, geen idee waar dat mee te maken kan hebben mijn eigen arts was er niet helaas en die belt terug over de uitslag als ze terug is. maak ik mij nu zo onterecht zorgen? ik heb geen koorts blijft hangen rond 37.4. maar voel me gewoon echt niet lekker net of er iets rommeld ..voel soms ook net of iemand een hand steekt onder me ribben.
Heb je voordat de klachten ontstonden veel stress of spanningen gehad of heb je die nog steeds?
ik heb idd wel spanningen gehad in het verleden laatste jaar niet meer
ik heb wel in september 1998 iets aparts gehad verklaard is als een missed abortion, dat ik me ziek voelde volop begon te zweten geen idee wat de klachten toen waren omdat het al heel wat jaren terug is, maar ze depte binnen een paar min een grote sla bak droog op me hoofd zo zweten ik blijkbaar en in de ambulance maakte ze haast omdat er geen hartslag meer te vinden was, en bleek uit zichzelf herstelt te zijn en kwam ook weer bij. maar nu kan dat het niet zijn want heb geen baarmoeder meer die is in december verwijderd. ik benoem het maar geen idee of het belangrijke informatie is.
De spanningen van destijds kunnen toch nog wel een rol spelen...
doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest
ik heb de test net gedaan
,Naar aanleiding van de door u ingevulde hyperventilatie test, ontvangt u hierbij de uitslag.
Uw score is: 37
Indien de score hoger is dan 42, zijn er aanwijzingen voor hyperventilatie.
dit is de uitslag die ik kreeg
vriendelijk bedankt voor het beantwoorden, en zal het in de gaten houden of het dan misschien toch mogelijk hyperventilatie is.
Dat is dan niet zo lang meer.
de test geeft niet duidelijk hyperventilatie aan. Maak in ieder geval een afspraak met de huisarts en bespreek de klachten.
ik wil je vriendelijk bedanken voor je informatie , en zal zeker een afspraak bij de huisarts in laten plannen . mocht er meer bekend zijn zal ik er hier op terug komen ter informatie.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!