Zoeken Vraag het forum

Onregelmatig ritme na inspanning

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Na een tijd niet meer gesport te hebben wilde ik hier weer aan beginnen. Vandaag rustig 3,6 km geskate, kostte niet veel inspanning. Na het skaten nam ik mijn hartslag op om te kijken hoe hoog deze was na de eerste keer sporten. Dit was zo rond de 77bpm (10 min na afloop)

Hierna merkte ik dat deze wat onregelmatig was, soms ging die wat sneller dan anders en opeens vertraagde mijn hartslag weer. Ik heb wel een verleden met hyperventilatie maar was op dat moment totaal niet aan het overademen.

Ben 28 jaar oud, man.

Groet,

Daan

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan voorkomen. Dat hoeft verder geen probleem te zijn.
    Het ook zijn dat het met het meten niet helemaal goed is gegaan. Dat gaat sneller mis als je denkt als je bij jezelf meet.
    Hyperventileren is dan ook nog een optie, ook al heb je zelf helemaal niet het gevoel van overademen. Dat is namelijk lang niet altijd de reden voor hyperventileren.

Reageren
    Anoniem

Ok,

Was er vergeren bij te melden dat ik eind vorig jaar nog naar de dokter ben geweest met hyperventilatie, ze had geluisterd naar hart en bloeddruk opgenomen. Was toen helemaal in orde.

Ik moet wel zeggen dat ik naar mijn hart luisteren niet fijn vind, ik ga dan zeer raar ademen, niet zozeer snel maar onregelmatig.

Kan dat er ook mee te maken hebben?

Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik moet wel zeggen dat ik naar mijn hart luisteren niet fijn vind, ik ga dan zeer raar ademen, niet zozeer snel maar onregelmatig.[/quote]je geeft hier eigenlijk al aan wat er dan gebeurt: hyperventileren……

Het zou zo maar kunnen dat je dat dus ook doet als je hartslag opneemt.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord!

Zou ik aub nog 1 vraag mogen stellen? Wat bedoelde je dat hyperventilatie lang niet alleen te maken heeft met overademen of te snel ademen?

Reageren
    John (moderator)

Tuurlijk mag je vragen stellen. Daar is het forum voor bedoeld.
    Hyperventilatie kan worden veroorzaakt door een langer durende oppervlakkige borstademhaling. Met overademen of te snel ademen hoeft dat niet perse iets te maken te hebben. Dat is een van de redenen waarom mensen niet in de gaten hebben dat ze eigenlijk hyperventileren.

Reageren
Reageer op: Onregelmatig ritme na inspanning
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.