- Anoniem3 februari 2015 om 12:34
Sinds vorig jaar augustus heb ik last van boezemfibrilleren. Die eerste keer was erg heftig en het is in het ziekenhuis met een infuus gestopt.
Sindsdien aan de bloedverdunners en de bètablokkers. De laatste tijd krijg ik het steeds vaker, daarom weer naar de cardioloog die nu een heel ander middel heeft gegeven. Nl. verapamil. Ik voelde me ook niet fijn op de bètablokkers.
Leven met de voet op de rem. Veel last van het hoofd enz.
Nu moet ik mijn 1e Verapamil nog nemen. Vind het best eng. Wie heeft ervaring met dit middel? Ook zei de dr. dat het fibrilleren uiteindelijk permanent zou worden. Is dat echt zo? Ik ben 66 jaar en het is vagaal boezemfibrilleren.
Dit middel drukt de bloeddruk en de pols minder en zou fibrilleren moeten kunnen voorkomen. Ik voel me best alleen, mis begeleiding in dit proces.
Vandaar dat ik nu op dit Forum steun zoek.
Groetjes en allemaal sterkte met deze akelige kwaal.
Gea5 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 februari 2015 om 16:11Verapamil heeft een iets ander werking dan een betablokker en kan soms beter effect hebben. Het kan inderdaad zijn dat het overgaat naar permanent boezemfibrilleren.
ReagerenAnoniem4 februari 2015 om 12:51Is die kans groot? Hoe lang kan het goed gaan?
Reageren
Is er nog een middel dat misschien minder bijwerkingen heeft dat ook ongeveer zo werkt? Ik heb heel veel luchtvorming. Kan dit ook tijdelijk zijn?
OOk ben ik erg suf, maar ik slik het nog maar 2 dagen.
Ik heb de retard 120 mg.tablet. Heb je minder last van bijwerkingen als je tabletten van 40 mg slikt verdeeld over de dag?
Groet
GeaJohn (moderator)
4 februari 2015 om 17:06Is die kans groot? Hoe lang kan het goed gaan?
Reageren
[color=#ff0000]Daar is helaas niets over te zeggen. Dat zal van patiënt tot patiënt verschillen[/color]
Is er nog een middel dat misschien minder bijwerkingen heeft dat ook ongeveer zo werkt? Ik heb heel veel luchtvorming. Kan dit ook tijdelijk zijn?
OOk ben ik erg suf, maar ik slik het nog maar 2 dagen.
[color=#ff0000]Het is niet vreemd dat je de eerste dagen wellicht weken last hebt van bijwerkingen. Die gaan doorgaans ook weer over.[/color]
Ik heb de retard 120 mg.tablet. Heb je minder last van bijwerkingen als je tabletten van 40 mg slikt verdeeld over de dag?
[color=#ff0000]Ik denk niet dat de bijwerkingen hierdoor zullen veranderen.[/color]Paula14 juli 2025 om 13:30Hoe weet je of het vagaal AF is?
ReagerenJohn (moderator)
14 juli 2025 om 15:39Ik neem aan dat je vagale AF bedoeld. Dat moet met onderzoek worden vastgesteld
Reageren