Zoeken Vraag het forum

Vagaal boezemfibrileren.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Sinds vorig jaar augustus heb ik last van boezemfibrilleren. Die eerste keer was erg heftig en het is in het ziekenhuis met een infuus gestopt.
    Sindsdien aan de bloedverdunners en de bètablokkers. De laatste tijd krijg ik het steeds vaker, daarom weer naar de cardioloog die nu een heel ander middel heeft gegeven. Nl. verapamil. Ik voelde me ook niet fijn op de bètablokkers.
    Leven met de voet op de rem. Veel last van het hoofd enz.
    Nu moet ik mijn 1e Verapamil nog nemen. Vind het best eng. Wie heeft ervaring met dit middel? Ook zei de dr. dat het fibrilleren uiteindelijk permanent zou worden. Is dat echt zo? Ik ben 66 jaar en het is vagaal boezemfibrilleren.
    Dit middel drukt de bloeddruk en de pols minder en zou fibrilleren moeten kunnen voorkomen. Ik voel me best alleen, mis begeleiding in dit proces.
    Vandaar dat ik nu op dit Forum steun zoek.
    Groetjes en allemaal sterkte met deze akelige kwaal.
    Gea

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Verapamil heeft een iets ander werking dan een betablokker en kan soms beter effect hebben. Het kan inderdaad zijn dat het overgaat naar permanent boezemfibrilleren.

Reageren
    Anoniem

Is die kans groot? Hoe lang kan het goed gaan?
    Is er nog een middel dat misschien minder bijwerkingen heeft dat ook ongeveer zo werkt? Ik heb heel veel luchtvorming. Kan dit ook tijdelijk zijn?
    OOk ben ik erg suf, maar ik slik het nog maar 2 dagen.
    Ik heb de retard 120 mg.tablet. Heb je minder last van bijwerkingen als je tabletten van 40 mg slikt verdeeld over de dag?
    Groet
    Gea

Reageren
    John (moderator)

Is die kans groot? Hoe lang kan het goed gaan?
    [color=#ff0000]Daar is helaas niets over te zeggen. Dat zal van patiënt tot patiënt verschillen[/color]
    Is er nog een middel dat misschien minder bijwerkingen heeft dat ook ongeveer zo werkt? Ik heb heel veel luchtvorming. Kan dit ook tijdelijk zijn?
    OOk ben ik erg suf, maar ik slik het nog maar 2 dagen.
    [color=#ff0000]Het is niet vreemd dat je de eerste dagen wellicht weken last hebt van bijwerkingen. Die gaan doorgaans ook weer over.[/color]
    Ik heb de retard 120 mg.tablet. Heb je minder last van bijwerkingen als je tabletten van 40 mg slikt verdeeld over de dag?
    [color=#ff0000]Ik denk niet dat de bijwerkingen hierdoor zullen veranderen.[/color]

Reageren
    Paula

Hoe weet je of het vagaal AF is?

Reageren
    John (moderator)

Ik neem aan dat je vagale AF bedoeld. Dat moet met onderzoek worden vastgesteld

Reageren
Reageer op: Vagaal boezemfibrileren.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.