Zoeken Vraag het forum

Bloedarmoede

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Vandaag heb ik de uitslag gekregen van mijn bloedwaarden.

Ze zei iets van bloedarmoede omdat mijn waarde 12,9 is terwijl dit minstens 13,5 moet zijn bij een man…

Wat kan dit zijn? Dit heb ik nog nooit gehad…

Ik heb midden April mijn amandelen laten verwijderen, kan het zijn, dat daar bloed verloren is en hierdoor die waarde nu laag is?

Ik mag achter 4 maanden pas terug gaan voor een nieuw bloedonderzoek, tot dan moet ik vitamines nemen…

Ik maak me zorgen… :'(

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar iets over te zeggen omdat niet duidelijk is wat er gemeten is. De waardes die je opgeeft passen in ieder geval niet bij bijvoorbeeld het HB gehalte. Het HB gehalte kan dus iets zeggen over bloedarmoede.

Reageren
    Anoniem

zouden dit de rode bloedcellen niet zijn die te laag zitten? Wat heeft een onderwaarde van 13,5 ?

Reageren
    Anoniem

Als ik ga zoeken op interner is het de hemoglobine die te laag is..

Wat wil dit zeggen? Kan dat nog met die operatie te maken hebben of is dat te lang geleden?

Reageren
    John (moderator)

Een laag HB gehalte kan veroorzaakt zijn door de operatie. Dat is op zich niet zo problematisch. Maar met 12,9 moet dat geen probleem zijn. Ik kan de waarde van 13,5 ook nergens aan refereren. Ik weet ook niet wat er nog meer is gecontroleerd. Dat zou je dan even moeten navragen.

Reageren
    Anoniem

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hemoglobinewaarde

Op deze link heb ik info over de HB waarde gevonden, minimum moet die 13,6 zijn… 🙁

Reageren
    John (moderator)

Okay, ik had niet in de gaten dat je in Belgie woont. Daar wordt een andere meeteenheid gebruikt.

Okay dan is je HB inderdaad te laag. Maar niet in die ernstige mate dat er meteen iets aan gedaan zou moeten worden. De operatie kan inderdaad de oorzaak zijn. Gebruik je vitamines en eet ijzerrijke voedingsmiddelen.

Reageren
Reageer op: Bloedarmoede
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.