- Anoniem12 juni 2014 om 11:12
Hallo
Vandaag heb ik de uitslag gekregen van mijn bloedwaarden.
Ze zei iets van bloedarmoede omdat mijn waarde 12,9 is terwijl dit minstens 13,5 moet zijn bij een man…
Wat kan dit zijn? Dit heb ik nog nooit gehad…
Ik heb midden April mijn amandelen laten verwijderen, kan het zijn, dat daar bloed verloren is en hierdoor die waarde nu laag is?
Ik mag achter 4 maanden pas terug gaan voor een nieuw bloedonderzoek, tot dan moet ik vitamines nemen…
Ik maak me zorgen… :'(
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 juni 2014 om 19:19Moeilijk om daar iets over te zeggen omdat niet duidelijk is wat er gemeten is. De waardes die je opgeeft passen in ieder geval niet bij bijvoorbeeld het HB gehalte. Het HB gehalte kan dus iets zeggen over bloedarmoede.
ReagerenAnoniem13 juni 2014 om 05:25zouden dit de rode bloedcellen niet zijn die te laag zitten? Wat heeft een onderwaarde van 13,5 ?
ReagerenAnoniem13 juni 2014 om 05:55Als ik ga zoeken op interner is het de hemoglobine die te laag is..
Wat wil dit zeggen? Kan dat nog met die operatie te maken hebben of is dat te lang geleden?
ReagerenJohn (moderator)
13 juni 2014 om 08:17Een laag HB gehalte kan veroorzaakt zijn door de operatie. Dat is op zich niet zo problematisch. Maar met 12,9 moet dat geen probleem zijn. Ik kan de waarde van 13,5 ook nergens aan refereren. Ik weet ook niet wat er nog meer is gecontroleerd. Dat zou je dan even moeten navragen.
ReagerenAnoniem13 juni 2014 om 09:34http://nl.wikipedia.org/wiki/Hemoglobinewaarde
Op deze link heb ik info over de HB waarde gevonden, minimum moet die 13,6 zijn… 🙁
ReagerenJohn (moderator)
13 juni 2014 om 16:50Okay, ik had niet in de gaten dat je in Belgie woont. Daar wordt een andere meeteenheid gebruikt.
Okay dan is je HB inderdaad te laag. Maar niet in die ernstige mate dat er meteen iets aan gedaan zou moeten worden. De operatie kan inderdaad de oorzaak zijn. Gebruik je vitamines en eet ijzerrijke voedingsmiddelen.
Reageren