Bloedarmoede

Bloedarmoede - Medische Forum - Dokter.nl

Bloedarmoede

Ik heb een vraagje. Ik zit al twee maanden met geweichtpijn. Van pols tot knie et.. ik ben bloed gaan laten trekken. De arts kwam op de conclusie dat ik bloedarmoede heb door ijzer te kort. Ik moet gnaar het ziekenhuis voor ijzerbaxters en ze zegt dat ni al mijn pijn komt door mijn bloedarmoede.
    Dus: gewrichtpijn
    Hartkloppingen en benauwdheid
    Duizeligheid en vermoeidheid

Nu vraag ik mij af of dit echt kan. Ik kan pas terecht bij de hematoloog op 26 december. Dan moet ik opnieuw een bloedafname laten doen. Nu heb ik eigenlijk ook wel schrik of het geen ander ziekte zal zijn.. of komen deze symtomzn indd door ijzer te kort. En hoe komt het dat mijn ijzer telkens keilaag is. Ik ben van België.

Groetjes, en alvast bedankt!

Reageer

Hoi anoniem, zelf heb ik 3x zware bloed armoede gehad. De klachten die je beschrijft herken ik maar al te goed.

Reageer

Wat fijn om te horen dat het toch wel overeen komt. Ergens blijf je piekeren van wat als t iets ernstiger is.. hartelijk dank voor uw berichtje

Reageer

Dat je ijzer steeds weer te laag is, zal komen omdat er een opname probleem in maag/darmen is waardoor ijzer niet wordt opgenomen. Maar dat zal dan verder onderzocht worden.
    Je klachten kunnen daar wel door veroorzaakt worden. Misschien is er ook een tekort aan vit B12

Reageer

Ik nam multivitamine in mijn vitamine b12 was te hoog dus ik mocht stoppen met de multi vitaminen. Dankjewel voor uw antwoord.

Reageer
Reageer op: Bloedarmoede
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif