- Anoniem15 mei 2014 om 06:12
Mijn man heeft een bloeddruk van 130/92 (smorgens en avonds), hij is niet te zwaar (zelfs een lichtgewicht), lengte 187 en 77 kg. Hij drinkt bijna niet, eet gezond en toch is die onderdruk (iets) te hoog.
Hij heeft het wel heel druk (met stress) op z’n werk, zou dat de reden zijn dat de onderdruk te hoog is/blijft?
En wat kan je aan een verhoogde onderdruk doen. We snoepen bijna niet, eten gezond.
5 reactiesReagerenAnoniem15 mei 2014 om 06:43Vergeten te melden, vanmorgen was de bloeddruk 120/93
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2014 om 06:47Stress kan inderdaad invloed hebben op je bloeddruk. Heeft hij er klachten van?
ReagerenAnoniem15 mei 2014 om 06:52Hij heeft eigenlijk helemaal geen klachten.
Hij heeft wel een tijdje last van z’n maag gehad, tabletten van de dokter gekregen, dat is nu over. Volgens mij kan je van stress ook last van je maag krijgen. Maar nu lijkt het dus alsof de maag over is en de onderdruk iets verhoogd blijft.Hij kan gewoon sporten, nergens last van, geen hoofdpijn, oid.
ReagerenAnoniem15 mei 2014 om 06:59Maar ik vergeet dan te melden dat het niet zo’n prater is, dus hij heeft wel last van de stress op z’n werk.
Reageren
Overigens is hij 53.John (moderator)
15 mei 2014 om 09:18Stress kan zeer zeker maagklachten veroorzaken.
De bloeddruk is op dit moment niet alarmerend, maar wel iets om in de gaten te houden. Een bezoek aan de huisarts zou geen kwaad kunnen.Wat kan hij zelf doen:
Reageren
Niet te veel zout gebruiken en minimaal 2 liter vocht per dag innemen. En dan liefst niet te veel koffie maar meer water drinken.