- Anoniem29 november 2013 om 19:49
Hallo,
Ik heb af en toe last van het volgende:
Ik kan ineens moeilijk doorademen (door de buik) en begin een drukkend gevoel te krijgen in mijn borst. Op dat moment krijg ik ook een erg opgezette buik en moet ik vaak boeren. De boeren lijken echt van diep te komen.Tijdens dat ik dit heb gaat mijn hartslag ook constant steeds langzamer of sneller, niet naar 220 slagen per min. ofzo maar wel steeds op en neer. Hierbij voel ik dan ook overslagen.
Kunnen deze hartklachten vanuit mijn maag komen?
Ik wordt er ook wat kortademig bij en valduizelig (net alsof je even wegvalt, maar dat is dan niet zo).
Ik hyperventileer op daat moment niet, oftewel ik adem niet te snel.
Kent iemand dit?
3 reactiesReagerenTandor129 november 2013 om 20:55Maagklachten kunnen hyperventilatie veroorzaken.
Reageren
Overigens heeft hyperventileren niet alleen maar te maken met snelle ademhaling.Karim20 april 2018 om 05:22Ik krijg ook het zeker de probleem hatslag ook laag en hoog onregelmattig ik denk dat niets mee te maken heeft met het hart maar het komt helemaal door het maag.
ReagerenDoortje2 februari 2019 om 08:41ben blij dat ik lees dat anderen ook problemen hebben met hartslag door de maag.
iedere keer als ik gegeten heb krijg ik een druk op mijn buik en adem ik moeilijk met een snellere hartslag. Heb bloedverdunners gehad, apixaban, maar daar krijg ik nog meer vervelendigheid van. Ben gestopt. Verder last van boeren, duizeligheid een beetje bij opstaan en licht in het hoofd. Krijg nu een ablatie.
verder slikmik een halve Sotalol in de morgen en een halve in de avond.
helpt aardig. Voor mijn gevoel gaat de apixaban van Eliquis niet samen met Sotalol. Ik ben geen medicus.
Reageren