Goedeavond,
Sinds gistermiddag tot vandaag heb ik ontzettend veel last van hartoverslagen. Ik voel telkens om de paar slagen een extra bons of dat ik effe geen hartslag heb. Dit gevoel is ontzettend eng. Het voelt alsof het vanuit me maag komt, maar het is een vreemde gevoel wat ik dus continu heb. En ook telkens om de paar hartslagen.
Ik heb het altijd wel gehad, paar hartoverslagen per dag, maar sinds gisteren heb ik hier continu om de paar slagen last van. Daarna merk ik dat mijn maag opgeblazen is, verder merk ik dat ik last heb van verstoppingen bij het ontlasting.
Ik voel me duizelig, misselijk en lijkt alsof ik geen adem krijgt.
Wat kan dit precies zijn en wat kan ik eraan doen?
Groetjes,
Dennis
Een opgeblazen maag kan dsat gevoel wel veroorzaken. En mogelijk ga je daardoor wat hyperventileren. Voor je maag moet je naar de huisarts gaan.
Wat de obstipatie betreft: Zorg dat je minimaal 2 liter water per dag drinkt. Gezonde voeding en dagelijks een stuk vers fruit.
Vermijd frisdrank met prik, zo min mogelijk koffie en geen alcohol
Bedankt voor de tips. Het vreemde is dat het gisteren uit het niets is begonnen. Ik heb vandaag zeker weten 80+ hartoverslagen gehad en dit is nog niet eerder voorgekomen. Dit is heel eng.
Het opgeblazen gevoel is altijd na de hartoverslag. Het lukt me niet om mijn buik weer kalm te krijgen.
Als ik loop, buk of aan het praten ben, dan voel ik die hartoverslag weer. Dit kan toch niet zomaar zo zijn? Of moet k me zorgen maken over een onderliggende aandoening?
Groetjes,
Dennis
Daarnaast heb ik ook de volgende klachten:
- duizeligheid
- misselijkheid
-angstig
-gevoel van geen adem krijgen
- pijn aan me nek, schouders met uitstraling naar me arm.
- geen eetlust
- tintelingen vingers
-hoofdpijn
Ik zou voor de zekerheid even naar de huisarts gaan en een lijstje meenemen met de klachten.
Doe eens de test op:
https://ademlab.nl/hyperventilatie-test/
Als die positief is ga dan naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen, maar ga ook even bij de huisarts langs voor de klachten
Bedankt voor de tips!
Net ook, ik was even gaan wandelen buiten, plotseling krijg ik bijna 10-20 hartoverslagen per minuut. Ik voelde alsof ik bijna ging flauwvallen en daarnaast voelde ik me erg duizelig. Ik kan niet normaal functioneren en voel me erg angstig.
Zoveel heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Een paar hartoverslagen per dag kan ik mee leven, maar om de paar slagen weer een is heel eng.
Kan de duizeligheid en misselijkheid ontstaan door de hartoverslagen?
Groetjes,
Dennis
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik denk dat het toch vooral met hyperventileren te maken heeft. Ga met de klachten naar de huisarts
PS
Had je de test al gedaan?