Zoeken Vraag het forum

gevoel alsof hartslag verminderde en even stilstond

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allen,

Ik heb laatst iets vreemds gehad.
    ik lag te slapen en werd ineens wakker. Mijn hart ging echt als een gek tekeer. Vervolgens begon het enorm te steken op mijn hart. ik legde 1 hand op mijn borst en de ander in mijn nek om mijn hartslag te voelen. plotseling voelde ik dat de snelhed van het kloppen afnam en dat het overal begon te tintelen alsof ik verlamde, ademen werd moeijlijker en opeens leek het stil te staan. dit duurde zo’n 5 seconden waarna het heel hard ging kloppen. veel harder dan daarvoor. toen kreeg ik dus ook weer meer gevoel in mijn lichaam. dit herhaalde zich een aantal keer. steeds wanneer ik de kracht vond om op te staan en door te lopen ben ik naar mijn ouders gegaan deze hebben mij snel naar het ziekenhuis gebracht. door de paniek ben ik ook gaan hyperventileren. onderweg naar het ziekenhuis leek ik overslagen te krijgen. de dokters geloofde weinig van wat ik zei helaas en zeiden dat het overslagen moesten zijn. HET WAS ANDERS, maargoed daar konden ze niks mee zeiden ze. nu heb ik nog wel last gehad van overslagen en wat steken op mijn borst. het afnemen van de hartslag tot stilstand (gelukkig) niet meer! iemand idee wat het kan zijn of dezelfde ervaringen gehad??
    ik dacht sirieus dat ik dood ging. Schrok er enorm van!!

7 reacties
    Reageren
    Tandor1

Ik denk toch echt dat je gehyperventileerd hebt.
    Als je hart er 5 sec. mee stopt heb je dus een hartstilstand. Dat is dus zeker niet aan de orde geweest.
    De klachten die je nu hebt zullen hyperventilatie klachten zijn.
    Je kunt daar ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen voor doen

Reageren
    Anoniem

Erg bedankt voor de reactie!
    had alleen erg het idee dat ik eerst last van mijn hart had en daarna begon te hyperventileren. of is dat een normaal symptoom daarvan?
    Ook vond ik de schommeling in het ritme van de hartslag en de steek op de borst erg vreemd. is dit ook te verklaren door hyperventilatie?

gr

Reageren
    Tandor1

Je klachten zijn idd door hyperventilatie te verklaren.
    Kijk eens op:
    http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

lees ook eens:
    http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst

Reageren
    Anoniem

Oke, erg fijn om te horen!
    Heel erg bedankt voor de informatie!

Reageren
    Tandor1

Graag gedaan. Als er nog vragen zijn verneem ik dit wel.

Reageren
    Anoniem

Hoi!

Hier ben ik weer. Ik heb een tijd geleden mijn verhaal gedaan en daar kreeg ik, gelukkig, reactie op.
    ik dacht nu dus ook dat de klachten ontstonden door de hyperventilatie.
    Ik heb de klachten afgelopen zaterdag opnieuw gehad. en hierbij was ik niet aan het hyperventileren. ik ben door de ambulance opgehaald en daar in het ziekenhuis werd het op een gegeven moment dus ook weer rustig. De doktoren vertelde me nu dus ook dat het geen hyperventilatie was. Het hart leek verder weer in orde te zijn. Bloedgeprikt, was ook in orde. nu krijg ik volgende week een holter om om mijn hartslag 24 uur te meten. Ben benieuwd.
    enig idee wat het kan zijn omdat er nu geen sprake was van hyperventilatie?

Gr erwin

Reageren
    Tandor1

Dat is moeilijk. Er kunnen meerdere oorzaken zijn. Misschien dan toch een hartritmestoornis. Ben ook benieuwd wat de holter gaat opleveren..

Houd me op de hoogte.

Reageren
Reageer op: gevoel alsof hartslag verminderde en even stilstond
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.