Zoeken Vraag het forum

ongelijkmatige hartslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • angelique

hallo allemaal ik ben 18 jaar oud en heb dit jaar heel het jaar last gehad van paniek aanvallen nou krijg ik ze niet meer zo vaak tijdje terug echo gehad en hartfilmpje die waren goed. En zeer geruststellend alleen heb ik door deze paniek aanvallen een terugval gehad op school waardoor ik gestopt was met mijn opleiding en volgend jaar een nieuwe kies. Hierdoor breng ik  mijn dagen vaak thuis zit en af en toe heel even naar buiten ga na de supermarkt snel of iets. nou merk ik de laatste tijd dat ik vaak zegmaar bewust ben van  mijn hartslag behalve als ik bezig ben met iets wat ik leuk vind. Dus denkmaar aan voor het slapen gaan als ik opsta om iets te pakken en ik krijg zo het gevoel dat mijn hart uitgeput is als ik mijn hand bijvoorbeeld op mijn borst zet voel ik een naar mijn gevoel harde hartslag. Ik hoop dat dit niet gevaarlijk is of de kans op hartziekte kan vergoten want dat zit niet tussen de oren want het hartfilmpje gaf aan dat ik best wel een hoge amplitude had voor zon jonge meid. En ik heb vaak een verzurend gevoel gewoon precies het gevoel als je armen omhoog houd op schouder hoogte voor 1 minuut dat verzurende gevoel in de spieren heb ik vaak als ik tijdje heb gezeten/gelegen en dan opsta. Dat heb ik dan in de spieren in mijn benen armen rond de borst hartstreek ik denk zelf dat ik terwijl ik zit zo danig hyperventilereer dat mijn lichaam de co2 niet kan verwerken, Want als ik daarna in beweging blijf hyperventileer ik denk ik ook maar omdat ik beweeg dat mijn lichaam de co2 genoeg kan verwerken in de spieren ook heb last van tintelingen in de mond kan ik bijvoorbeeld in een auto naar mijn gevoel niet ademen en drukke plekken kan ik niet tegen ook word ik duizelig als een auto langs mij rijd en zie ik de nacht anders soort van aangeschoten. laats had ik iets heel engs dat was eigelijk de reden dat ik op dit form voor antwoorde zoek ik had een soort nies/boer doordat die er niet uit kwam kreeg ik plots en soort overspringen van het hart met een strakke gevoel om het hart heen hiervan schrok ik en kreeg ik een warm gevoel rond het hart, Hierdoor volgde mijn hart met een verhoogd hard hartslag ik weet dus niet of die verhoging door de angst komt en het warme gevoel of doordat ik mogelijk wel iets zou kunnen hebben voor een vervolgafspraak bij de cardioloog. Ik hoop echt dat iemand deze klachten herkent die dit allemaal al heeft megemaakt en mij precies kan vertellen hoe ik ervan af kom.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat jet alles met angst stress en hyperventilatie te maken heeft

Reageren
Reageer op: ongelijkmatige hartslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.