Zoeken Vraag het forum

hartoverslag en pijn in linkerborst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anja

hallo ik ben vrouw van 37 jaar, al zo een 6 jaar bekend met hartoverslagen, in allerlei verschillende vormen, van klopjes tot hele riedels. Hierbij heb ik een continu brandende pijn onder in mijn linkerborst en linkermiddenrif, sindskort heb ik ook pijn aan kaken en kiezen en pijn aan beide armen tot ellebogen, heb verschillende onderzoeken gehad, maar afgezien van de hartoverslagen kunnen ze niks vinden. Maar toch blijft mijn gevoel me zeggen dat er iets mis is. Ik denk iets aan mijn hart maar ze kunnen het gewoon niet vinden. Herkent iemand dit, want ik ben onderhand moedeloos en voelme hulpeloos!

4 reacties
    Reageren
    Irene

Ik ben geen arts en ze zullen het heus wel onderzocht hebben, maar het klinkt als boezemfibrilleren.

Reageren
    anja

Herken je deze klachten dan? Ik dacht dat boezemfibrilleren extreem snel slaan van het hart was. Dit is bij mij niet vastgesteld inderdaad.

Reageren
    Anoniem

Hallo Anja,

Als je het internet afspeurt naar dergelijke klachten, kom je er een heleboel tegen. Talloze mensen kampen met hartoverslagen en daarmee gepaard gaande “vage” klachten, zoals borstpijnen, uitstralingen, branderigheid, abnormale vermoeidheid, vooral na het eten en prikkende ogen.

Ik heb hier zelf mee te kampen en ben geen dokter, maar ik vrees dat het antwoord precies datgene is wat wij zo haten: “stress”. Stress die zich uit in mogelijke chronische hyperventilatie, wat zich dan weer vertaalt in een hogere zuurtegraad van ons systeem, maagklachten en branderige slokdarm door opkomend maagzuur, vermoeidheid door slechte spijsvertering, spierklachten door vergrote spanning van spiertjes en zenuwen.

Het is voor ons zelden mogelijk de precieze oorzaak van de stress te vinden, laat staan uit de weg te ruimen. Onze beste kansen bestaan erin onze levensstijl aan te passen om ons systeem zo sterk mogelijk te maken. Dit betekent: