Zoeken Vraag het forum

hartoverslag en pijn in linkerborst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anja

hallo ik ben vrouw van 37 jaar, al zo een 6 jaar bekend met hartoverslagen, in allerlei verschillende vormen, van klopjes tot hele riedels. Hierbij heb ik een continu brandende pijn onder in mijn linkerborst en linkermiddenrif, sindskort heb ik ook pijn aan kaken en kiezen en pijn aan beide armen tot ellebogen, heb verschillende onderzoeken gehad, maar afgezien van de hartoverslagen kunnen ze niks vinden. Maar toch blijft mijn gevoel me zeggen dat er iets mis is. Ik denk iets aan mijn hart maar ze kunnen het gewoon niet vinden. Herkent iemand dit, want ik ben onderhand moedeloos en voelme hulpeloos!

4 reacties
    Reageren
    Irene

Ik ben geen arts en ze zullen het heus wel onderzocht hebben, maar het klinkt als boezemfibrilleren.

Reageren
    anja

Herken je deze klachten dan? Ik dacht dat boezemfibrilleren extreem snel slaan van het hart was. Dit is bij mij niet vastgesteld inderdaad.

Reageren
    Anoniem

Hallo Anja,

Als je het internet afspeurt naar dergelijke klachten, kom je er een heleboel tegen. Talloze mensen kampen met hartoverslagen en daarmee gepaard gaande “vage” klachten, zoals borstpijnen, uitstralingen, branderigheid, abnormale vermoeidheid, vooral na het eten en prikkende ogen.

Ik heb hier zelf mee te kampen en ben geen dokter, maar ik vrees dat het antwoord precies datgene is wat wij zo haten: “stress”. Stress die zich uit in mogelijke chronische hyperventilatie, wat zich dan weer vertaalt in een hogere zuurtegraad van ons systeem, maagklachten en branderige slokdarm door opkomend maagzuur, vermoeidheid door slechte spijsvertering, spierklachten door vergrote spanning van spiertjes en zenuwen.

Het is voor ons zelden mogelijk de precieze oorzaak van de stress te vinden, laat staan uit de weg te ruimen. Onze beste kansen bestaan erin onze levensstijl aan te passen om ons systeem zo sterk mogelijk te maken. Dit betekent:
    – regelmatig slapen, met vaste uren van slapengaan en opstaan
    – regelmatig eten, met voorrang aan ontbijt en hoe later hoe lichter
    – veel water drinken, en koffie of alcohol vermijden
    – niet roken
    – niet halsoverkop gaan sporten maar wel regelmatig wandelen
    – en dit een hele tijd, en niet opgeven na twee weken

Saai, maar wellicht de beste systemische aanpak voor dergelijk klachtenpatroon.

Natuurlijk ga je bij klachten best eens langs de dokter. Als die niet meteen iets vindt, is het eigenlijk geen goed idee het internet af te zoeken in de gedachte dat je daar wel een diagnose vindt.

Reageren
    Anoniem

Als je 6 jaar last heb.. Vindt ik knap dat je nog leeft.. Er is niks met je hart..

Reageren
Reageer op: hartoverslag en pijn in linkerborst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.