- anja31 augustus 2013 om 23:33
hallo ik ben vrouw van 37 jaar, al zo een 6 jaar bekend met hartoverslagen, in allerlei verschillende vormen, van klopjes tot hele riedels. Hierbij heb ik een continu brandende pijn onder in mijn linkerborst en linkermiddenrif, sindskort heb ik ook pijn aan kaken en kiezen en pijn aan beide armen tot ellebogen, heb verschillende onderzoeken gehad, maar afgezien van de hartoverslagen kunnen ze niks vinden. Maar toch blijft mijn gevoel me zeggen dat er iets mis is. Ik denk iets aan mijn hart maar ze kunnen het gewoon niet vinden. Herkent iemand dit, want ik ben onderhand moedeloos en voelme hulpeloos!
4 reactiesReagerenIrene1 september 2013 om 14:58Ik ben geen arts en ze zullen het heus wel onderzocht hebben, maar het klinkt als boezemfibrilleren.
Reagerenanja1 september 2013 om 19:37Herken je deze klachten dan? Ik dacht dat boezemfibrilleren extreem snel slaan van het hart was. Dit is bij mij niet vastgesteld inderdaad.
ReagerenAnoniem17 november 2013 om 18:16Hallo Anja,
Als je het internet afspeurt naar dergelijke klachten, kom je er een heleboel tegen. Talloze mensen kampen met hartoverslagen en daarmee gepaard gaande “vage” klachten, zoals borstpijnen, uitstralingen, branderigheid, abnormale vermoeidheid, vooral na het eten en prikkende ogen.
Ik heb hier zelf mee te kampen en ben geen dokter, maar ik vrees dat het antwoord precies datgene is wat wij zo haten: “stress”. Stress die zich uit in mogelijke chronische hyperventilatie, wat zich dan weer vertaalt in een hogere zuurtegraad van ons systeem, maagklachten en branderige slokdarm door opkomend maagzuur, vermoeidheid door slechte spijsvertering, spierklachten door vergrote spanning van spiertjes en zenuwen.
Het is voor ons zelden mogelijk de precieze oorzaak van de stress te vinden, laat staan uit de weg te ruimen. Onze beste kansen bestaan erin onze levensstijl aan te passen om ons systeem zo sterk mogelijk te maken. Dit betekent:
– regelmatig slapen, met vaste uren van slapengaan en opstaan
– regelmatig eten, met voorrang aan ontbijt en hoe later hoe lichter
– veel water drinken, en koffie of alcohol vermijden
– niet roken
– niet halsoverkop gaan sporten maar wel regelmatig wandelen
– en dit een hele tijd, en niet opgeven na twee wekenSaai, maar wellicht de beste systemische aanpak voor dergelijk klachtenpatroon.
Natuurlijk ga je bij klachten best eens langs de dokter. Als die niet meteen iets vindt, is het eigenlijk geen goed idee het internet af te zoeken in de gedachte dat je daar wel een diagnose vindt.
ReagerenAnoniem21 april 2014 om 06:14Als je 6 jaar last heb.. Vindt ik knap dat je nog leeft.. Er is niks met je hart..
Reageren