Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke linkerkant torso en luid kloppend hart.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ebon

Gisteravond kreeg ik spontaan flink pijn aan de linkerkant van mijn torso. Hieronder vallen mijn schouder, arm, en borst. Net alsof er een spiertje of zenuw ergens in de knel zat. Het leek mijn vrij normaal, aangezien dit wel vaker gebeurd is en ik alles nog normaal kan gebruiken.

Maar toen ik ging slapen, schrok ik ergens van. Zodra ik op mijn bed zat kon ik mijn hart heel erg hard voelen slaan, en ik kon hem zelfs horen — Niet enkel het kloppen wat je soms binnenin je oren hoort vanwege de bloedvaten, maar ik kon echt iets kloppend uit mijn borst horen komen. Dit ging niet over toen ik ging liggen, en ik heb er de hele nacht last van gehad.

Vandaag is de pijn wel grotendeels weggegaan, op mijn linker schouder na. Maar ik kan nog steeds mijn hart zo erg horen en voelen kloppen. Zelfs mijn broer heeft al opgemerkt dat hij iets hoort kloppen als hij bij mij in de buurt is.

Ik ben 21 jaar, ik heb al drie jaar gezondheidsproblemen met mijn maag (hiervoor slik ik Domperidon, Ranitidine en Lansoprazol), en kan hierdoor vrij weinig tot niets aan sport doen. Ik vertel dit omdat ik niet weet of dit er misschien iets mee te maken heeft.

Ik hoop dat iemand deze symptomen herkent, en dat hij of zij mij zo spoedig mogelijk kan vertellen wat er aan de hand is.

2 reacties
    Reageren
    bob

Ik denk dat je er verstandig aan doet om hier even mee naar de dokter te gaan… Die kan je hiermee helpen het te onderzoeken of er daadwerkelijk iets is… Geen beweging door je medicijnen doet ook wat met je lichaam/spieren wat erg op iets vervelends kan lijken denk ik….. Althans in mijn ervaring is dat wel een beetje gebleken….

Reageren
    Roos

Hai, ga even naar je huisarts. Hij kan lichamelijk onderzoek doen. Het klinkt ook een beetje als hyperventilatie.

Reageren
Reageer op: Pijnlijke linkerkant torso en luid kloppend hart.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.