- reikimaster8 januari 2013 om 18:30
Hallo
Ik zou graag willen weten wat de risico`s zijn van het stoppen met medicijnen voor te hoge bloeddruk.
Ik zal het even toelichten om misvattingen te voorkomen, Heb al 13 jaar last van een hoge bloeddruk en slik dus ook al 13 jaar medicijnen. De laatste paar keer toen ik voor bloeddrukcontrole naar de huisarts ging was mijn bloeddruk goed hij was 90/130, doordat mijn huisarts niet wil horen dat ik met de medicijnen stop omdat ik me er niet lekker op voel, heb ik zelf besloten om de medicijnen af te bouwen. Als ik eerlijk moet zijn voel ik me zonder die medicijnen een heel stuk fitter, het enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik problemen heb met mijn linkeroog ( net of je constant door en schaduw moet kijken) Moest eigenlijk even denken of dit misschien aan het feit kan liggen dat ik gestopt ben met de medicijnen, maar aan de andere kant kreeg ik van de arts in het ziekenhuis te horen dat mijn bloeddruk goed was.
kan iemand mij hier antwoord op geven?
8 reactiesReagerenYvan2 augustus 2017 om 10:55Beste Trombose in het oog?
ReagerenLotgenootje5 november 2017 om 11:56- Ook ik gebruik al geruime tijd verschillende soorten tabletten voor mijn bloeddruk. Laatst ben ik bij de oogarts beland en inmiddels geholpen aan staar.
Catootje6 november 2017 om 08:28Gebruik van medicatie voor hoge bloeddruk geeft tekorten in je lichaam, zoals Q10, melatonine en vitamine B6, wat weer kan zorgen voor andere klachten. Sowieso kan het slim zijn om wat te doen aan de oorzaken, zoals voeding – teveel snelle suikers en tyraminerijke voedingsmiddelen – en tekorten aan allerlei stoffen als vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren en nog tal van andere stoffen. Natuurlijk speelt ook de stressfactor en iemands emotionele gesteldheid.
ReagerenJannik11 september 2018 om 16:33Sinds ’n half jaar slik ik RAMIPRIL SANDOZ 5 MG , CARBASALAATCALCIUM CARDIO 100 MG . ATORVASTATINE MYLAN 2 MG.BLOEDDRUK BLIJFT TUSSEN 160—180………MIJN CHOLESTEROL WAS IETS TE HOOG.BLOEDAFNAME VIA LAB WAS PRIMA
MIJN LEEFTIJD IS 80 JAAR EN NOG NOOIT MEDICIJNEN GESLIKT.
HEB WEL LAST VAN MIJN BENEN. sinds ik medicatie slik heb ik overal pijn,waarschijnlijk door de bijwerkingen .ReagerenBijlagen:
John (moderator)
12 september 2018 om 01:32Het zou door de atorvastatine kunnen komen. Bespreek het met je behandelend arts. Wellicht kan een ander middel gebruikt worden met minder bijwerkingen
ReagerenCatootje13 september 2018 om 08:06Medicijnen zorgen voor verliezen aan vitaminen, mineralen en andere stoffen. Statines zorgen voor tekorten aan Q10, ijzer, vitamine A, B12, D, E en K. ACEremmers zorgen vooral voor tekorten aan diverse mineralen. Ook zorgen deze voor een verminderde afbraak van een bepaald stofje, bradykinine genaamd. Dit soort ontregelingen kan klachten geven. Zo is Q10 een energiestofje; bij een tekort kunnen spierklachten optreden.
ReagerenOma weet raad17 september 2018 om 16:16Lees tips over een hoge bloeddruk ook op http://www.omageeftraad.com
ReagerenAfananaisa4 december 2018 om 22:07Kan het gebruik van hoge bloeddruk tabletten je nieren beschadigen
Reageren