Zoeken Vraag het forum

stoppen medicijnen hoge bloeddruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • reikimaster

Hallo

Ik zou graag willen weten wat de risico`s zijn van het stoppen met medicijnen voor te hoge bloeddruk.

Ik zal het even toelichten om misvattingen te voorkomen, Heb al 13 jaar last van een hoge bloeddruk en slik dus ook al 13 jaar medicijnen. De laatste paar keer toen ik voor bloeddrukcontrole naar de huisarts ging was mijn bloeddruk goed hij was 90/130, doordat mijn huisarts niet wil horen dat ik met de medicijnen stop omdat ik me er niet lekker op voel, heb ik zelf besloten om de medicijnen af te bouwen. Als ik eerlijk moet zijn voel ik me zonder die medicijnen een heel stuk fitter, het enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik problemen heb met mijn linkeroog ( net of je constant door en schaduw moet kijken) Moest eigenlijk even denken of dit misschien aan het feit kan liggen dat ik gestopt ben met de medicijnen, maar aan de andere kant kreeg ik van de arts in het ziekenhuis te horen dat mijn bloeddruk goed was.

kan iemand mij hier antwoord op geven?

8 reacties
    Reageren
    Yvan

Beste Trombose in het oog?

Reageren
    Lotgenootje
    • Ook ik gebruik al geruime tijd verschillende soorten tabletten voor mijn bloeddruk. Laatst ben ik bij de oogarts beland en inmiddels geholpen aan staar.
    Reageren
    Catootje

Gebruik van medicatie voor hoge bloeddruk geeft tekorten in je lichaam, zoals Q10, melatonine en vitamine B6, wat weer kan zorgen voor andere klachten. Sowieso kan het slim zijn om wat te doen aan de oorzaken, zoals voeding – teveel snelle suikers en tyraminerijke voedingsmiddelen – en tekorten aan allerlei stoffen als vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren en nog tal van andere stoffen. Natuurlijk speelt ook de stressfactor en iemands emotionele gesteldheid.

Reageren
    Jannik

Sinds ’n half jaar slik ik RAMIPRIL SANDOZ 5 MG , CARBASALAATCALCIUM CARDIO 100 MG . ATORVASTATINE MYLAN 2 MG.BLOEDDRUK BLIJFT TUSSEN 160—180………MIJN CHOLESTEROL WAS IETS TE HOOG.BLOEDAFNAME VIA LAB WAS PRIMA

MIJN LEEFTIJD IS 80 JAAR EN NOG NOOIT MEDICIJNEN GESLIKT.
    HEB WEL LAST VAN MIJN BENEN. sinds ik medicatie slik heb ik overal pijn,waarschijnlijk door de bijwerkingen .

Reageren
    John (moderator)

Het zou door de atorvastatine kunnen komen. Bespreek het met je behandelend arts. Wellicht kan een ander middel gebruikt worden met minder bijwerkingen

Reageren
    Catootje

Medicijnen zorgen voor verliezen aan vitaminen, mineralen en andere stoffen. Statines zorgen voor tekorten aan Q10, ijzer, vitamine A, B12, D, E en K. ACEremmers zorgen vooral voor tekorten aan diverse mineralen. Ook zorgen deze voor een verminderde afbraak van een bepaald stofje, bradykinine genaamd. Dit soort ontregelingen kan klachten geven. Zo is Q10 een energiestofje; bij een tekort kunnen spierklachten optreden.

Reageren
    Oma weet raad

Lees tips over een hoge bloeddruk ook op http://www.omageeftraad.com

Reageren
    Afananaisa

Kan het gebruik van hoge bloeddruk tabletten je nieren beschadigen

Reageren
Reageer op: stoppen medicijnen hoge bloeddruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.