- Seri16 november 2012 om 22:09
Beste lezers,
Om te beginnen wil ik zeggen dat mijn vader, beide opa’s en een oom aan hart is overleden. Twee oom’s hebben vaker klachten van hart gekregen, dus onderzocht, geopereerd en ga zo maar door.
Omdat dit allemaal het geval is, verplichten ze ons om testen te doen elk jaar om te kunnen zien of er wat mankeert aan het hart. Dit is natuurlijk positief.
Uit het onderzoek is bij mij gebleken dat ik een kleine hartafwijking heb en ik ben een jongeman van 32 jaar.
Nu gaan ze een vervolgonderzoek erop zetten en misschien is het zelfs nodig om hartkarterasiatie te doen.
Ik ben ook docent op een vmbo school en denk dat de meesten van jullie zullen weten hoe de leerlingen tussen 12 en 17 jaar zich kunnen gedragen.Moet ik bang zijn van een kleine hartafwijking?
Zijn er mensen met een ervaring met hartkarterisatie?
Zijn er mensen die mij iets kunnen aanraden?
Groeten Seri
1 reactieReagerenSeri23 november 2012 om 23:05Vorige week heb ik twee testen moeten ondergaan.
De ene met inspanning en de andere zonder inspanning.
Op de eerste dag kreeg ik een spul ingespoten via mijn arm met een injectie en moest daarna ongeveer een kwartier fietsen. Daarna moest ik onder de scan.
Op de tweede dag kreeg ik weer een spul ingespoten via mijn arm met een injectie en nu moest ik zonder inspanning onder de scan.Ze hebben geconstateerd dat er bij inspanning 2 segmenten niet werken bij mij en zonder inspanning alle segmenten wel werken.
Dokter zegt dat ze het zeker kunnen weten met een hartkarterisatie, maar dat ik het zelf mag gaan beslissen of ik het wil.
Wat raden jullie mij aan?
Reageren