Zoeken Vraag het forum

Onwijs veel overslagen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Roosje

Hallo allemaal,

2 jaar geleden ben ik bevallen van mijn tweede kindje. 2 maanden na de geboorte begon het allemaal met hartoverslagen in de avonden en nachten. Elke dag en best veel overslagen. Ik dacht hormonale veranderingen. Dit duurde een paar maanden en ging vanzelf over.

Nu 2 jaar verder afgelopen jaar in november zijn de hartoverslagen weer begonnen. En dit keer zo erg toegenomen dat ik soms om de uur voel en afgelopen maand dit elke minuut wel 5 of 6 keer achter elkaar voelde. Omdat ik dit teveel vond en erg frustrerend en bang was heb ik gelijk contact opgenomen met de huisarts en doorverwezen naar het ziekhuis voor een hartfilmpje. Die was oke zei de huisarst. Wel wat snelle hartslag maar niks mis mee want je hart kan wel tot 100 keer slaan per minuut zei de huisarts. Maargoed mijn zorgen was meer de overslagen maar die zagen ze dus niet op het filmpje. Volgende dag naar de huisartsenpost gebeld omdat het gewoon niet fijn aanvoelt en ik nog steeds elke uur elke minuut een overslag voelde. Die vond dat ik nie hoefde te komen. Pas wanneer er een alarmsignaal er is. Je baalt enorm van omdat je perse op een alarmsignaal moet wachten in plaats van te voorkomen.

Tot nu toe voel ik ze nog steeds en ik word er angstig van en ben bang voor gevolgen. Ik lees dat zo een langdurig ritmestoornis een gevolg kan hebben op je gezonheid zoals een beroerte of andere dingen.

Nou vroeg de huisarts pas geleden of ik genoeg ijzer inneem. Omdat ik er niet vanaf ben heb ik de huisarts weer opnieuw gebeld natuurlijk. Ik neem om de dag ijzer, b12, vit d in en andere dagen multi vitamine. Ik was 2 maanden terug ook getest voor thyroid was ook goed trouwens. Ijzer was wel erg laag en gokt ze dat het misschien dat de overslagen daardoor komt. Maar ik zei dat ik ze vaker inneem maar ze alsnog gewoon niet werken. Ze zei heel vaag, als je teveel ijzer inneemt is ook niet goed.. kan ook daardoor komen, maar ze heeft wel ijzer voorgeschreven. Want die moest beter werken dan wat ik gebruik ( qua inhoud zonder toevoegingen) ik dacht echt weet je lekker gokken zo zonder een echte onderzoek.
    Soms denk ik er is wat aan de hand dat dit gebeurt. Ik wil een onderzoek zodat ze achterhalen waar het mis gaat. Maar dat gewoon niet zo makkelijk via de huisarts. Want dat je aantal overslagen mag hebben dat weet ik, maar dit is een ritmestoornis en dit hoort niet elke dag zo te zijn.
    Ervaren mensen dit ook net als mij? En wat heb je zelf gedaan wat voor onderzoeken bijv? Sorry voor het lange verhaal!

Groetjes

2 reacties
    Reageren
    Anoniem-24

Hallo Roosje

Afgelopen oktober/november heb ik een extreem stressvolle periode gehad in combinatie met langdurig weinig slaap.
    Hier zijn voor mij de overslagen begonnen.

Ik heb een uitgebreid bloedonderzoek gehad, een korte ECG en een 48 uurs holter onderzoek.
    Uitslag was dat ze de overslagen wel konden zien op het onderzoek maar van onschuldige aard zijn.

Nu de dag van vandaag gaat het heel iets beter maar nog steeds zijn ze veel aanwezig.
    Ik heb periodes gehad van 30-40 overslagen per uur.

Het is wel van belang dat je weet dat er een verschil is tussen Extra systolen/overslagen en een (hart)ritmestoornis.
    Dit laatse vereist vaak wel verder onderzoek en soms medicatie.
    Totaal niet bedoeld om jou verhaal te bagitaliseren, maar dat uit jou onderzoek komt dat je geen Hartritmestoornis heb is iets positiefs.

Ik ben de laatste persoon die makkelijk praat over Extra systolen, ik heb hier enorm veel last en angsten van, echt heel veel. ik ben op een punt gekomen dat ik bang ben geworden voor de overslagen.
    Zit hiervoor ook in behandeling bij een psycholoog.

Zoals je vast hebt gelezen hier hebben enorm veel mensen dit probleem en zijn we niet de enige.
    Heb jij zelf al een Holter onderzoek gehad?

Reageren
    Roosje

Bedankt voor je berichtje Anoniem 24,

Wat vervelend dat jij dit ook heb moeten ervaren. En dat dit je bang maak kan je volledig begrijpen. Bedankt voor je uitleg. Dit lucht zo een beetje op als ik ervaren verhalen lees. Ook in heel deze forum lees ik dat er mensen last van hebben. Maar toch voelt het voor ieder anders.

Volgende week vrijdag krijg ik een kastje voor een 72 uur holter onderzoek. Wat apart is dat je deze ook niet direct in de zelfse maand krijgt. Mijn onderzoek begon namelijk in december en omdat er weinif keuze was qua tijdstip en andressen heb ik het onderzoek pas voor maart kunnen kiezen. Ook apart als je deze klachten hebt en je moet dan dus wachten.

Vandaag waren de overslagen zo erg dat ik de hele nacht wakker heb gelegen echt soms elke seconde achter elkaar . Het maakt mij zelfs wakker uit mijn slaap. Ik heb ook wat informatie gezocht over hartritmestoornissen want op mijn harrfilmpje zagen ze dat ik snelle hartslag had (tachycardie).
    Nou is het zo dat ik elke een snelle hartslag heb samen met de overslagen. Dit had ik hiervoor niet. Daarom dat ik januari opnieuw terecht kwam bij de huisarts doordat ik.ze nu allebei ervaar. Nu is het afwachten op de holteronderzoek. Vanuit deze onderzoek zullen ze beoordelen maar heb er geen hoop voor. Want ze blijven zeggen dat het onschuldig is. Dat snap ik wel.maar ik blijf oorzaken zoeken ipv dit samen met de huisarts te doen..

Op dit moment heb ik koffie verminderd en stress verminderd. Gezond eten deed ik al wel. Letten op suplementen en tekorten.. op tijd slapen.. het blijft gewoon een vraagteken.

Hoe is het nu met je? Heb je ook een osteopaat uitgeprobeerd? Ik word daar behandeld voor andere klachten maar deze maand wil ik dit met haar overleggen en dat ze mij misschien hierbij kan helpen qua behandelingen.

Reageren
Reageer op: Onwijs veel overslagen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.