- Mira24 juni 2025 om 14:33
Enige tijd geleden had ik hartritme stoornis. Deze is van de ene op de andere dag gestopt. Ik had net een afspraak bij de huisarts staan en toen is het gestopt. Ik had zo’n 6 extrasystolen per minuut. Twee weken later heb ik een holterkastje gehad. Hier kwam niet veel uit. Een hartslag van 100 in rust maar ‘s nachts naar de 70.
Nu heb ik continu een gejaagd gevoel hoog in mijn borst/ keel wat soms voelt als een kriebelhoest.
Ik voel dan mijn hart jagen.. bij iets warmer weer houd ik gelijk vocht vast in mijn enkels. Heb al eens een vaten onderzoek gehad hiervoor maar daar kwam ook niks uit.
Momenteel kamp ik met een frozen shoulder waarvan ik las dat hartproblemen daar ook een oorzaak van kunnen zijn.
En sinds gisteren viel het me op dat de witte halve maantjes rood/ paars zijn.
Nu wil ik de huisarts wel bellen maar wil ook geen aansteller zijn omdat ik mezelf gek heb lopen maken op het internet.
Wat is jullie mening betreft de nagels?4 reactiesReagerenMira24 juni 2025 om 14:35Foto
ReagerenMira24 juni 2025 om 14:40Foto lukt niet
ReagerenMira24 juni 2025 om 14:55John (moderator)
24 juni 2025 om 15:08Een donkere lunula, de halvemaanvormige lichte vlek aan de basis van de nagel, kan verschillende oorzaken hebben. Meestal is het onschuldig en heeft het geen klinische betekenis. In veel gevallen is de donkere lunula gewoon een normale variatie van de nagelstructuur
Reageren
Daarnaast kunnen stress en hormoonschommelingen daar ook nog invloed op hebben.
Je schrijft\;
“Nu heb ik continu een gejaagd gevoel hoog in mijn borst/ keel wat soms voelt als een kriebelhoest. Ik voel dan mijn hart jagen.”
Dit zou ook kunnen wijzen op hyperventilatie als gevolg van b.v. angst/stress.
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/