- E.6 november 2022 om 21:32
Hallo,
Ik heb sinds een jaar last van hartkloppingen. Al bloed en holteronderzoek gehad waar niets uitkwam. Hartkloppingen gingen meestal na een aantal uur vanzelf over. Echter ging het vorige week niet meer over en heb ik vier dagen rond gelopen met voortdurende hartkloppingen. Tweemaal bij de SEH geweest en nu een doorverwijzing naar de cardioloog waar ik de komende maand een aantal onderzoeken krijg. Bij de SEH was te zien dat ik 20 PVCs per minuut had. De tweede keer hebben ze mij een bètablokker voorschreven. Ik ben een vrouw van 32 jaar en verder geen medische problemen. Op een gegeven moment gaf mijn smartwatch aan dat ik atriumfibrillen had en heeft mijn huisarts nu ook bloedverdunners voorgeschreven. Bètablokker lijken zijn werk te doen en heb minder tot bijna geen last meer van de hartklopping/fladderen. Nu de onderzoeken afwachten. Ik krijg een holteronderzoek en had gebeld met de vraag of ik dan voor die tijd de medicatie moet stoppen zodat ze kunnen zien wat mijn hart doet tijdens de holteronderzoek. Echter zeide ze dat ik aan de medicatie moet blijven. Maar dan krijgen ze toch geen goed beeld? Nu wordt mijn hart kunstmatig rustig gehouden zeg maar. Wat denken jullie?
En wat voor dingen kunnen uit de onderzoeken komen? Een hartritmestoornissen? Kan dat ineens opkomen in je leven?