Hartoverslagen nemen toe

Ik wil graag iets met jullie delen en ook graag van jullie tips ontvangen. Ik heb al een aantal jaar last van hartoverslagen. De ene keer is het meer dan de ander keer.

In het begin had ik het 1x per week, vervolgens 1x per dag en nu heb ik het paar keer per minuut. Ik heb al een holteronderzoek etc gehad en daar waren wel wat pacs en pvcs te zien, maar volgens de arts niets bijzonders en moest er gewoon meeleven door op me ademhaling te letten of therapie hiervoor te volgen.

Ik ben momenteel op vakantie en sinds ik hier ben voel ik nu de hartoverslagen enkele keren per minuut. Dit is heel angstig en heb geen idee hoe ik dit onder controle moet krijgen. Voorheen was het iets minder, maar nu lijkt het toegenomen te zijn.

Ik voel me heel vermoeid, me ademhaling klopt niet. Veel angst giert door me lichaam de hele dag. Na het eten, boeren, bukken, of praten, elke keer komt er weer een hartoverslag waar ik weer van schrik en dan komen er weer paar achter elkaar.

Heeft iemand tips of advies hoe ik dit onder controle kan krijgen? Hoe komt dit? Ik ben bang dat ik straks een hartaanval ofzo ga krijgen. Met honderden hartoverslagen per dag blijf ik niet sterk lijk me.

Alvast bedankt!

Reageren

Waarschijnlijk toch wat spanningen van de vakantie en je zult er teveel op letten. Ontspan en zoek afleiding

Reageren

Ik probeer het te negeren, maar wanneer ik deze hartoverslagen krijg, dan schrik ik er gewoon van.

Me ademhaling verandert. Me nek en schouders spieren worden aangespannen. Ik heb soms ook pijn op me borst. Ik voel me heel vermoeid en daarnaast krijg ik soms ook last van pijn in linkerarm en gespannen kaak.

Ik had voorheen 1 hartoverslag per minuut. Momenteel op vakantie zijn dit er wel 5 per minuut ofzo

Is dit wel normaal?

Reageren

Zoals je het beschrijft hyperventileer je dus. Kijk o internet voor ademhalingsoefeningen bij hyperventilatie

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hartoverslagen nemen toe

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe