- Anoniem19 maart 2024 om 21:31
Ik vraag me af met een onderzoek van
Het hart dat enkel een fietstest en een ecg voldoende zijn om uit te sluiten dat je niks mankeert .. met een fietstest en
Ecg en echo enz kan je toch niet zien of de aders rond het hart verstopt zijn?6 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 maart 2024 om 21:40dat is zeker voldoende en ja vernauwde vaten kun je dan zien.
ReagerenAnoniem19 maart 2024 om 21:54Ah toch.. waarom zijn er dan sommigen die een kleine ingreep moeten doen via een sonde in de aderen ?
ReagerenJohn (moderator)
19 maart 2024 om 22:08Omdat er iets aan een vernauwing gedaan moet worden bijvoorbeeld. En ik zou dat nou niet bepaald een kleine ingreep noemen
ReagerenAnoniem19 maart 2024 om 23:02Neen idd ik heb het verkeerd benoemd het is geen kleine ingreep.. alvast bedankt voor je antwoord John
ReagerenAnoniem21 augustus 2024 om 15:15Dus je kan met een echo wel zien of de aders aan het dichtslibben zijn? Ik kreeg vandaag een eerste echocardiografie met fietstest. Na de fietstest bleek er een lichte afwijking te zijn. Nu wordt er een CT-scan met contrastvloeistof gemaakt. Is dit dan om te bepalen in welke mate de aders verkalkt zijn (het kon ook niets zijn) want de echo was in orde zei de cardioloog…?
Reageren
Voor een hypochonder als ik komt dit weer binnen😅John (moderator)
21 augustus 2024 om 18:54Dat kun je met een echo zeker zien
Reageren