- Joris25 augustus 2023 om 19:00
Is het wijs om het even na te laten kijken denk je
John (moderator)
25 augustus 2023 om 19:07Het zijn dus extrasystolen. Die zijn vervelend maar onschuldig, maar dat had ik al uitgelegd. Als je het nodig vindt moet je ernaar laten kijken want anders vindt jij toch geen rust
ReagerenJoris25 augustus 2023 om 19:13Ik had ook het vermoeden dat dit het is. Ik ga deze niet indienen. Overigens.
Kan ik hier ook weer vannacht komen? Of zal ik dit vanaf 2 maanden geledenen nu altijd blijven houden.
Ik doe nu tegenwoordig ook meteen meditatie als ik ze weer voel en onrustig wordt om mijzelf gerust te stellen.
Ik heb ze overigens 90 procent van de keren in rust als ik ontspannen onderuit zit.
ReagerenJoris25 augustus 2023 om 19:14*Vannacht is vanaf
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2023 om 19:27Dan gaat het in je hoofd malen, je gaat hyperventileren en huppekee daar komen de klachten. Als je bezig bent en dus afgeleid zijn ze er niet
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2023 om 19:28Of je daar weer last van krijgt weet ik niet
ReagerenJoris29 augustus 2023 om 18:33Hoi John,
Ik heb vandaag toch contact opgenomen met mijn ha. Omdat ik mij niet prettig voel mbt tot de extrasystolen die ik voel. Een tijd geleden heb ik een holter onderzoek gehad. toen der tijd vertelde de assistent dat er geen gekke dingen waren gevonden. toen heb ik het daarbij gelaten.
Nu heb ik toch gevraagd aan de ha wat er eigenlijk uit het holter onderzoek kwam omdat ik die extrasystole continu ervaar. Nu vertelde de huisarts mij dat er in het holter onderzoek extrasystolen waren waargenomen en de cardioloog deze niet schokkend vond. Toen zei ik tegen de ha dat ik er soms wel 20 op een dag voel (wat ook echt klopt). De ha zei tegen mij dat de cardioloog in het onderzoek er 107 in een uur had geconstateerd en dat hij dit ook niet schokkend vond.
Maar nu zit ik daar wel over na te denken want ik vind dit voor mijn gevoel toch wel veel. Wat vind jij?
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2023 om 18:52Je twijfelt aan alles en iedereen behalve aan je eigen angst.
Reageren
Extrasystolen kunnen vervelend zijn maar niet gevaarlijk. Als dat namelijk wel zo was had de cardioloog je laten opnemen. Bovendien heeft angst en stress daar ook nog iets mee te maken. En dat wordt bij jou niet minder… Nou kan ik wel weer zeggen dat er niets mis is met je hart, maar dat beklijft bij jou toch niet. Bespreek dit toch maar eens met de psycholoogJoris29 augustus 2023 om 18:54Ik heb 4 september 2023 mijn volgende sessie bij de psycholoog. Uiteraard ga ik dit zeker met haar bespreken.
ReagerenJoris29 augustus 2023 om 19:03Nog een andere vraag.
Ik heb ongeveer een uur geleden avond gegeten op werk maar omdat het best druk was heb ik dit heel snel opgegeten. (Chinees eten met sate saus). na mijn laatste hap kreeg ik pijn op mijn rechter borst soort felle pijn dit verdween weer binnen een minuut maar komt af en toe weer op zoals net ook. Nu voel ik een drukkende pijn. Dit neemt dan langzaam weer een beetje af.
Heeft dit met eten te maken?
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2023 om 19:05Ja, dat is je maag die protesteert
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2023 om 19:06En dan met name de overgang van de maag naar de dunne darm
ReagerenJoris29 augustus 2023 om 19:08Hoe help ik mijn lichaam nu een handje? Door te gaan wandelen bewegen?
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2023 om 19:10Wandelen zou kunnen
ReagerenJoris29 augustus 2023 om 19:21Dank voor het snelle antwoord.
Reageren