Zoeken Vraag het forum

Hematocriet / erythrocyten verhoging

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Laura

Beste,

Ik zie net dat mijn bloedwaardes van hematocriet en erythrocyten hoog zijn. Hematocriet 46 (waarde mag tussen de 35 en 45 liggen) en erythrocyten 5,2 ( waarde mag tussen de 3,8 en 5,1) zitten ( belgische waardes)

Nu ben ik een beetje angstig want ik heb uiteraard gegoogled en ik kom op ziektes uit van kanker tot infarcten..

Kan dit kwaad? Het is niet heel erg verhoogd maar toch. In 2017 en 2019 stond dit iets hoger zelfs. Ik rook ook en heb gelezen dat dit veel kan doen?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De afwijkingen zijn zo gering dat het beslist geen kwaad kan

Reageren
    Laura

Hoe kan ik deze zelf eventueel verlagen? Ik heb gelezen dat dit door te weinig drinken kan komen en roken. Stoppen met roken ben ik sowieso al van plan

Reageren
    John (moderator)

Zorg er dan voor dat je ook voldoende drinkt

Reageren
    Laura

Dus ik heb geen verhoogde kans op tromboses en infarcten etc daarvoor zijn de waardes nog te laag voor?

Reageren
    John (moderator)

Daar zijn de waarden veel te laag voor.

Reageren
Reageer op: Hematocriet / erythrocyten verhoging
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.