Zoeken Vraag het forum

Uitlsag bloed

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goeiedag,
    Heb zojuist me uitslag van mijn bloed ontvangen. Alle waardes waren goed behalve crp viel me op dat het veelste hoog is dan normale waarde wat hoort.
    Wat betekend dit en wat kan de oorzaak zijn dat het zo hoog is ? Misschien een uitleg graag ?
    Dank u wel!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is een ontstekingswaarde. Bij infecties en/of ontstekingen is die doorgaans verhoogd

Reageren
    John (moderator)

12 valt overigens nog wel mee hoor. 10 is de bovengrens. Het is dus een lichte verhoging

Reageren
    Anoniem

Bedankt
    Ow dan valt het wel mee idd. Ben afgelopen weken ziek geweest, zware verkoudheidsklachten had ik. Misschien is dat dan de oorzaak.

Reageren
    John (moderator)

Dat zal ongetwijfeld de oorzaak zijn

Reageren
    Moedervan4

Dat valt reuze mee. Onze zoon had ten tijde van een mastoid ontsteking crp van 200+

Reageren
Reageer op: Uitlsag bloed
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.