- Lisa26 december 2021 om 12:30
ik word sochtends steeds vaker wakker met een bleek gezicht en een onregelmatige hartslag. de ene seconde is het 67 en dan schiet ie naar 105, seconde later weer naar 86, vervolgens weer naar 66 en dan seconde later weer naar 110 en dat blijft zo doorgaan voor een uur. Ik meet dit met een oximeter
ook voel ik me benauwd en gaat ademhalen best wel zwaar. Ik weet wat hyperventilaties zijn, dan blokkeert mijn ademhaling halverwege, dat is dit overigens niet. Ook zie ik sterretjes met enkel mijn rechter oog.
Wat kan dit zijn? Ik loop nu bij de doktor voor stress en angst maar ik heb het idee dat dit daarvan los staat. Ik heb een bijnier kuur gekregen voor langdurge verkoudhoud en overgeven in de ochtend.
Vervelende is, alles waar ik de doktor momenteel voor inlicht, dan zeggen ze kom over 3 maanden maar terug want je hebt stress/ angst + die kuur
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 december 2021 om 16:13Een oximeter is NIET geschikt om zo te gebruiken. Het heet ook oximeter en niet hartslagmeter. Hoe vaker je dat ding gebruik en checkt hoe meer ongregelmatige hartslagen je zult hebben. En dat is dan een gevolg van de angst om iets ernstigs te hebben
ReagerenLisa26 december 2021 om 19:03Tis echt afschuwelijk dat de doctoren en mensen online zo snel dingen concluderen en interpreteren met het labeltje angst en stress. ze hebben verdorie nog geen 5 minuten aandacht aan me besteedt, hoe kun je dan zoiets gelijk concluderen?
Een oximeter geeft je hartslag weer en je o2 die je rode bloedcellen dragen dus what do you mean niet geschrikt voor een hartslag check? Ik ben nooit van de huisartsen geweest en heb altijd goede vertrouwen gehad in het herstellend vermogen van het mens eigen. Echter is dat de laatste tijd niet zo. Ik voel me vaag en als ik dan dingen bij mezelf wil testen, zit daar een afwijking in. Ze geven je gelijk een label van stress en angst. Ik Vind het afschuwelijk.
Wat ze hebben gedaan is 1 minuut luisteren naar mijn hart en longen, en een oximeter om me vinger gedaan, thats it. Weten ze niets van moment opnames? Je hebt de klachten niet altijd.
Maar goed t zal wel druk wezen bij de zorg vanwege covid en oudjes die ruim 3 kwartier met de huisarts staan praten over koetjes en bijtjes, doen jullie werk eens en geef aandacht aan mensen die daar om vragen.. niet gelijk dingen concluderen zonder enige moeite van waarneming. Bah bah
Reageren