Zoeken Vraag het forum

raar gevoel gezicht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

hallo

sinds 3/4 weken heb ik last van een raar gevoel aan de linkerkant van mijn gezicht. Het voelt alsof ik het koud heb en ik voel allemaal rare tintelingen in mijn gezicht en het ‘jeukt’ gewoon van binnen. Het voelt ook alsof mijn linkermondhoek soort van verlamd is. Nu ik dit typ is de kou en tintelingen en ‘jeuk’ ook op mijn kin en een beetje aan de rechterkant van mijn gezicht. Ik ben hiervoor al naar de dokter geweest en ze heeft een test gedaan, ik moest mijn ogen sluiten en met en vinger aan beide handen mijn neuspunt aanraken. Hieruit is geconcludeerd dat het niet vanuit de hersenen komt, dit vind ik wel een beetje raar dat je dat alleen hieruit kan concluderen maar goed. Ook heb ik een bloedtest gedaan waar niks uit is gekomen. Ze vroeg of ik een drukke periode had ofso, nouja heb gezegd dat ik aan mijn nieuwe studie ben begonnen en een nieuw bijbaantje heb en dit best spannend vind. Ze zei dat deze klachten wss door stress en angst komen.. maar het is twee weken later en ik heb het nog steeds. Straks heb ik een herseninfarct of weetikveel wat gehad met mijn bloedvaten. Nou ja, ik weet niet wat het is en heb geen zin om terug naar de dokter te gaan omdat ik daar vaak kom en ze onderhand denken dat ik me aanstel. Maar goed, weet iemand wat dit is? Het maakt me wel angstig.

alvast bedankt.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

maar het is twee weken later en ik heb het nog steeds.

Isa de spanning/stress van de stress en het nieuwe baantje dan helemaal weg?

Reageren
    anoniem

nee ik ben gister begonnen en vond het doodeng en vandaag was mijn tweede dag en stresste er heel erg om.. ik vind het heel moeilijk om met mensen om te gaan en kan me druk maken om veel dingen de dokter had aangeboden om naar de psycholoog te gaan die ook in dat praktijk werkt, maar ik zag het nut er niet van in dus heb het aanbod afgeslagen (nu heb ik wel een beetje spijt) .. nu heb ik vandaag mijn tweede gehad en ik vond het erg leuk en het viel erg mee maar ja het kan dat het daardoor nog steeds aanwezig is , maar ik weet het echt niet ik ben echt bang dat ik strak een hersenbloeding heb of weet ik veel wat. Het is nu trouwens wat minder geworden .. ook moet ik er bij vermelden het niet de hele dag door is maar dat het vooral ’s avonds is of in de middag

Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat het allemaal met stress en spanning te maken heeft

doe eens de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    anoniem

ik heb die test al een keer gedaan en ja ik herkende me in alles heel goed op dit moment is het ook weg …. maar ja wat moet ik hiermee doen? Ik wil niet naar een psycholoog of fysio of wat dan ook .. maar straks heeft het niet met stress of spanning te maken ik denk het wel hoor, maar ja ik ben gewoon angstig aangelegd.

Reageren
    John (moderator)

Als je er last van blijft houden, raad ik je toch aan om naar een fysio te gaan voor ademhalingsoefeningen. En als je regelmatig last hebt van angsten en angstaanvallen zou je toch naar een psycholoog moeten gaan. Met dat niet willen los je niks op

Reageren
    anoniem

met de hyperventilatie gaat het nu opzich goed ik weet wanneer ik het krijg en dat is bij hele stressvolle situaties … dus dat gaat goed .. ik zal kijken voor de psycholoog als ik weer zulke klachten krijg .. is het misschien handig. mijn linkerarm voelt trouwens soms ook slap .. voor eventjes … zijn dit ook klachten die met stress/spanning of hyperventilatie te maken kunnen hebben?

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn klachten die daar zeker door veroorzaakt kunnen worden.

Reageren
    Catootje

Stress gaat vaak op je zwakke plekken zitten. Ik weet niet of er iets locaals kan zijn, beknelling, gebitsproblemen, ontsteking ofzo. Soms kunnen tekorten aan bepaalde stoffen dergelijke klachten geven. Bij stress kunnen de klachten dan opspelen. Zoals vitamine B12. Voor je zenuwstelsel en allerlei lichaamsprocessen zijn allerlei stoffen belangrijk, ook bijv magnesium, zink, hele B-complex, vitamine D, omega 3 en natuurlijk nog tal van andere stoffen. Ook zorgen voor goede voeding, voldoende lichaamsbeweging en ontspanning.

Reageren
    anoniem

okay heel erg bedankt! het is nu best ook druk in mijn leven nieuwe studie en bijbaantje waardoor ik stress en ja lichaamsbeweging heb ik niet echt, maar daar wil ik zeker wat aan gaan doen. Bedankt voor jullie antwoorden!

Reageren
Reageer op: raar gevoel gezicht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.